‌برچسب

فیلم‌های 2015

(276 مطلب) (62 خبر)

رتبه‌بندي 10 دوره برتر جشنواره فيلم كن

 
1994- چهل و هفتمين دوره جشنواره فيلم كن
عناوين مهم بخش مسابقه: «پالپ فيكشن» (كوئنتين تارانتينو)، «سه رنگ: قرمز» (كريشتوف كيشلوفسكي)، «زير درختان زيتون» (عباس كيارستمي)، «La Reine Margot»(پاتريس شرو)، «Exotica» (اتوم اگويان)، «The Browning Version» (مايك فيگيس)، «خاطرات عزيز» (ناني مورتي)، «زيستن» (ژانگ ييمو)، «وكيل هادساكر» (جوئل و ايتان كوئن)، «خانم پاركر و محفل شرور» (آلن رودولف)
يكي از بامزه‌ترين افتتاحيه‌ها و اختتاميه‌هاي تاريخ كن. كمدي اسكروبال قدرنديده كوئن‌ها، «وكيل هادساكر» فيلم افتتاحيه جشنواره و حاضر در بخش مسابقه بود و «Serial Mom» جان واترز با بازي كتلين ترنر به آن پايان داد. هيئت ژوري اين سال، متشكل از كلينت ايستوود در راس آن، به همراه كاترين دنو، كازو ايشي‌گورو و لالو شيفرين –چه شود!- در كمال تناسب به سر مي‌بردند تا جايزه نخل طلاي امسال در نهايت به فيلم دوران‌ساز تارانتينو رسيد كه چند سال پيش در بخش دوهفته كارگردانان با «سگ‌هاي انباري» ظاهر شده بود. با وجود اينكه «پالپ فيكشن» ديگر عناوين حاضر در جشنواره را به نوعي از سر راهش برداشت اما آن‌ها هم خالي از لذات خود نبودند؛ البته كم هم نيستند: «خاطرات عزيز»، «Exotica»، «سه رنگ: قرمز»و«براي زندگي» ژانگ ييمو كه شايد اگر زمان ديگري به كن مي‌رسيد از اقبال بهتري برخوردار بود
29ارديبهشت1395 0

25ارديبهشت1395 4

19ارديبهشت1395 0

18ارديبهشت1395 0

11ارديبهشت1395 4

05ارديبهشت1395 0

04ارديبهشت1395 0

02ارديبهشت1395 2

01ارديبهشت1395 0

01ارديبهشت1395 0

30فروردين1395 0

30فروردين1395 1

29فروردين1395 0

28فروردين1395 0

24فروردين1395 0

21فروردين1395 1

آرون سوركين چطور «استيو جابز» را پروراند/ گفتگويي مفصل با يكي از مهمترين نويسندگان هاليوود معاصر

آيا هيچ وقت ملاقاتش كرديد؟
تنها ارتباطم با استيو سه تماس تلفني بود، سه بار با من تماس گرفت. يك بار تماس گرفت تا بگويد چيزي كه نوشته‌ام را دوست داشته. بار دوم از من درخواست كرد تا گردشي در پيكسار داشته باشم و ببينم دلم مي‌خواهد چيزي برايشان بنويسم يا نه. بار سوم هم بابت كمكي كه براي سخنراني جشن فارغ‌التحصيلي استنفورد مي‌خواست. از نظر من آدم خيلي خوب و دلچسبي بود.
اما سر صحبت خودمان كه برگرديم، قادر بود به اين محصولات شخصيتي بدهد كه مردم دوستش داشتند و كافي بود اين مسير را سد كنيد - كافي بود بين استيو و هدفش قرار بگيريد، اگر سعي مي‌كرديد جلوي پيشبرد آن مستطيل‌هاي گوشه‌گِرد يا صرف آن همه حافظه براي فونت‌ها (امكاني در كامپيوترهاي اپل) يا از اين دست  كارها را بگيريد - لهتان مي‌كرد. اگر يك بازيگر درجه‌ دو در بازار كار بوديد، لهتان مي‌كرد. قضيه اين نبود كه داشتيد محصول نهايي اپل را تهديد مي‌كرديد، در واقع داشتيد چيز بسيار شخصي‌تري را تهديد مي‌كرديد، چيزي از ديد او بسيار مهم‌تر.
15فروردين1395 0

15 بازي برتر در فيلم‌هاي 2015 - بخش دوم

شارلوت رمپلينگ و تام كورتني، "45 سال"
"45 سال" اندرو هي بازيگران تحسين شده بريتانيايي زيادي را در اختيار دارد كه هركدام شايسته واكاوي هستند، آنها در فيلم يكي از بهترين اجراهاي عمر حرفه اي خود را ارائه كردند. اين دو نقش يك زوج متاهل را بازي مي‌كنند، آسوده و عاشق در خانه‌اي در شرق انگلستان روزهاي بازنشستگي خود را سپري ميكنند و به 45امين سالگرد ازدواج‌شان نزديك مي‌شوند. اين رابطه با اين حال با پيدا شدن جنازه نامزد قبلي شوهر ترك مي‌خورد، پيش از اين هر يك براي ديگر زوج ابدي بودند و از تمام جزئيات زنديگ يكديگر باخبر. با اين حال افشاي رازهايي از گذشته اين تصور را ايجاد مي‌كنذ كه شايد اين رابطه هم در معرض خطر قرار گرفته باشد. كورتني در نمايش دغدغه‌هاي دوران پيري عالي عمل مي‌كند، رمپلينگ هم زني شكننده و گاها بدخلق و بُرنده است و در ايفاي اين نقش ماهرانه ظاهر شده است. جذابيت ظاهري كه هميشه از ويژگي‌هاي متمايز او بوده هنوز محو نشده است، نوعي گرمي كه هميشه با حضور او همراه بوده و چشماني كه هميشه حقيقت را جستجو مي‌كنند.
14فروردين1395 1

11فروردين1395 0

گزيده نظرات منتقدان درباره «جنگ ستارگان: نيرو برمي‎‌خيزد» جي. جي. آبرامز

گاردين- پيتر بردشاو: اينجاست، بالاخره رسيد! نيرو برمي‌خيزد درخشان و هيجان‌انگيز جي‌جي آبرامزاز همان دقايق يا حتي قاب‌هاي ابتدايي نشان مي‌دهد فيلمي از دل سه گانه اوريجينالي است كه با بازگشت جداي در سال 1983 به پايان رسيده بود. (اين يكي ماجرا را به سي سال بعد منتقل مي‌كند.) فيلم همان نوع كمدي را احيا مي‌كند كه در "تهديد شبح" كنار گذاشته شده بود. نيرو برمي‌خيزد با نيروي ماجراجويي و اكشن و خوشگذراني در ارتباط است، نيرو برميخيزد عشق‌ام را نسبت به فيلم اول زنده كرد و لباس پسرك هوادار درون‌ام را بر تن بزرگسالي‌ام كرد. فيلم‌هاي زيادي بودند كه پس از تماشاي تمام 135 دقيقه آن‌ها دچار درد از ناحيه صورت شدم اما اين يكي نه. زماني كه هان سولو و چيويي وارد شدند احساسي را در سينما تجربه كردم كه از 16 سالگي‌ام فراموش شده بود؛ نمي‌دانستم بايد گريه كنم يا براي تشويق بايستم. 
09فروردين1395 0

02فروردين1395 0

22اسفند1394 0

22اسفند1394 0

19اسفند1394 0

19اسفند1394 1

16اسفند1394 3

15اسفند1394 0

15اسفند1394 0

12اسفند1394 1

گفتگو با رايان كوگلر، كارگردان و نويسنده، درباره فيلم «كريد» و ميراث «راكي»

در نوشتن فيلمنامه ريسك جالب كرديد چون شيوه آسان‌تر براي تعريف كردن قصه اين مي‌بود كه آدونيس بچه خياباني در فيلادلفيا باشد كه دست و پا مي‌زند تا براي خودش كسي بشود و در انتها مي‌فهمد كه پسر آپولو كريد است. اما شما اين از اين راه نرفتيد. او در واقع تحصيل كرده است و زندگي مرفهي دارد و انتخاب مي‌كند كه  دستكش به دست كند. چطور همدردي مخاطب را با او برانگيخته‌ايد بي‌آنكه كسي احساس كند او مزيت‌هاي خاصي داشته است؟
من فكر مي‌كنم شخصيت آدونيس ابدا از مزيت‌ خاصي برخوردار نيست در واقع او آدم پيچيده‌اي است، گذشته دشواري هم داشته، مي‌خواستيم تا آنجا كه مي‌شود آدم مشكل‌داري باشد. همه چيز در جامعه امروزي خاكستري است. از تكنولوژي گرفته تا فرهنگ، هيچ كدام از ما خالص و كامل يك چيز نيستيم. او هم آشكار است كه كودكي و نوجواني دشوار و پيچيده‌اي داشته چون هميشه او زندگي به وفق مرادش نبوده.
08اسفند1394 0

08اسفند1394 8

05اسفند1394 3

03اسفند1394 0

02اسفند1394 2

28بهمن1394 0

26بهمن1394 2

26بهمن1394 2

13بهمن1394 0

13بهمن1394 0

12بهمن1394 0

11بهمن1394 2

10بهمن1394 1

08بهمن1394 4

07بهمن1394 2

06بهمن1394 0

05بهمن1394 2

04بهمن1394 1

03بهمن1394 6

03بهمن1394 3

30دي1394 6

29دي1394 1

28دي1394 5

28دي1394 4

27دي1394 0

27دي1394 4

23دي1394 3

23دي1394 2

22دي1394 1

21دي1394 0

21دي1394 4

19دي1394 0

19دي1394 1

17دي1394 16

16دي1394 5

16دي1394 6

16دي1394 5

16دي1394 16

15دي1394 0

15دي1394 1

14دي1394 1

14دي1394 0

12دي1394 3

ميزگرد سالانه هاليوود ريپورتر با حضور كارتونيست‌هاي برجسته سال 2015/ پيت داكتر (درون بيرون)، چارلي كافمن (آنوماليسا)، پيتر سوئن (دايناسور خوب)، استيو مارتينو (فيلم پينات)، راجر آلرز (پيامبر خليل جبران) و ريچارد استارزك (فيلم شان د شيپ) از ترس‌ها، شيوه‌ها و كاراكترهاي دوبعدي مورد علاقه‌شان مي گويند

هاليوود ريپورتر: همان طور كه راجر ربيت در قالب كلماتي جاودانه گفت: "ما كارتونيست ها شايد ابلهانه عمل كنيم، اما احمق نيستيم." اين را درباره بهترين فيلم هاي انيميشن امسال هم مي توان گفت. 6 خالق انيميشن در استوديو سايرن در لس انجلس دور يكديگر جمع شدند و درباره فيلم هاي متفاوت، جاه طلبانه و دستاوردهاي خود صحبت كردند. پيت داكتر اسكاري، 47 ساله، با "درون بيرون" ما را به ذهن دختركي 11 ساله برد. "دايناسور خوب" هم محصولي از سوي پيكسار و به كارگرداني پيتر سوئن 38 ساله سفر يك دايناسور را به سوي بلوغ دنبال مي‌كند. "فيلم پينات" هم محصولي از استوديو بلو اسكاي ساخته استيو مارتينو 56 ساله بود. راجر آلرز 66 ساله نيز با "پيامبر خليل جبران" در همكاري با 9 كارگردان ديگر داستان زندگي اين شاعر و نويسنده لبناني را به تصوير كشيده است. "فيلم شان د شيپ" به كارگرداني ريچارد استارزك 56 ساله به همراه مارك برتون و "آنوماليسا" كه چارلي كافمن 57 ساله در همكاري با دوك جانسون داستان بزرگسالانه درجه آر يك مرد تاجر را دنبالي مي كند. متن كامل اين گفتگو را در زير خواهيد خواند:
12دي1394 0

09دي1394 0

09دي1394 0

09دي1394 4

08دي1394 2

08دي1394 4

07دي1394 0

07دي1394 0

06دي1394 1

06دي1394 9

05دي1394 0

05دي1394 0

02دي1394 3

01دي1394 2

01دي1394 3

30آذر1394 2

29آذر1394 1

29آذر1394 1

28آذر1394 1

28آذر1394 3

28آذر1394 0

27آذر1394 1

26آذر1394 0

27آذر1394 3

26آذر1394 1

26آذر1394 11

26آذر1394 10

25آذر1394 2

24آذر1394 0

22آذر1394 0

22آذر1394 9

20آذر1394 3

18آذر1394 0

18آذر1394 0

17آذر1394 1

17آذر1394 0

20 فيلم برگزيده سال 2015 به انتخاب مجله امپاير/ از دنياي ژوراسيك و مكبث تا استيو جابز و مريخي و مكس ديوانه

1.مكس ديوانه: جاده خشم
بيش از سي سال از زماني كه مكس در يك بيابان رها شد مي‌گذرد و جرج ميلر كارگردان بار ديگر براي ثبت نشان خود در اين مجموعه بازگشته است؛ نتيجه كار او را تنها مي‌توان اعجاب‌انگيز دانست. بر روي كاغذ به نظر چيز زيادي نمي‌رسد، مكس (تام هاردي در عوض مل گيبسون) و فيوريوسا (شارليز ترون) از جايي فرار كرده و سپس دوباره به آن محل بازمي‌گردند. اما اين فضاي عجيب و غريب بيابان و خاصيت ماشيني پساآخرالزماني آن است كه جاده خشم را تبديل به يك تجربه سينمايي منحصر به فرد كرده.  چيز ديگري كه باورنكردني است بودجه 150 ميليون دلاري كمپاني برادران وارنر است كه به ديد ديوانه‌وار و شوريده جرج ميلر براي ساخت اين فيلم اختصاص داده شده. جاده خشم از دليجان جان فورد و فيلم‌هاي دلار سرجيو لئونه يادداشت‌برداري كرده و در عين حال بناي خود را مي‌سازد و به تداوم ديگر فيلم‌هاي مكس ديوانه و ماجراهاي آن‌ها توجهي ندارد
16آذر1394 6

چرا عصر طلايي تلويزيون اينقدر تاريك است؟

دوران جديد در تلويزيون، براي بينندگان شخصيت‌هاي اصلي مردي را به نمايش گذاشت، كه جزو طبقه كارگر، گنگسترها، آتش‌نشانان و جمهوري‌خواهان بودند. اين ايده‌ها چگونه درون بافت فرهنگي/سياسي آمريكاي اواخر دهه 1990 جاي گرفتند؟ 
اگر نگاهي به موج اول سريال‌ها بيندازيد، آن‌ها زماني به وجود آمدند كه جناح راست دست بالا را در سياست‌هاي آمريكا داشت. ما در موقعيت مضطرب‌كننده‌اي در دنيا قرار داشتيم و مسئله‌ي قدرت آمريكايي و قدرت مردانه در پيش‌روي و اهم واجبات بود. اگر آن قهرمانان را بررسي كنيد، متوجه مي‌شويد كه آن‌ها نمي‌توانند جزو مخاطبين HBO باشند. آن‌ها، آن بيننده‌ي عموما ليبرال و معمولتان نبودند. شايد دارم بيش از حد تعميم مي‌بخشم، اما فكر مي‌كنم كه در زير_متن چيزي وجود داشت. چيزي كه مايه‌ي تسلاي خاطر بود: بازشناختن اين مسئله كه هيولاهاي در ميان ما مي‌توانستند انسان هم باشند. اين توني سوپرانو/ ديك چني شما است. 
16آذر1394 3

15آذر1394 0

15آذر1394 2

14آذر1394 0

14آذر1394 1

10آذر1394 1

10آذر1394 3

08آذر1394 1

07آذر1394 2

08آذر1394 0

07آذر1394 2

04آذر1394 1

04آذر1394 0

03آذر1394 0

02آذر1394 1

02آذر1394 2

01آذر1394 2

10 نقش آفريني كه نبايد در فصل جوايز 2015 ناديده گرفته شوند/ از ماريون كوتيار «مكبث» تا كيت بلانشت «سيندرلا»

بهترين بازيگر زن- ماريون كوتيار- "مكبث"
شايد به دليل اينكه فكر كردند شانس فيلم ديگر مايكل فسبندر، "استيو جابز" در فصل جوايز بيشتر است يا شايد به اين دليل كه مكبث به نظرشان بيش از اندازه اكسپرسيونيستي آمد، به هر حال كمپاني واينشتاين هيچ نشانه‌اي از باور به اقتباس عالي جاستين كرزل از "مكبث" نشان ندادند. از بازي فسبندر تا فيلمبرداري چشمگير آدام آركاپا، ناديده گرفتن همه چيز مايه خجالت است، بخصوص زماني كه به ليدي مكبث با بازي ماريون كوتيار مي رسيم. اين بازيگر در دقايق وسوسه‌كننده ابتدايي فيلم ظاهري طبيعي دارد و واضح است كه مكبث با بازي فسبندر را روي انگشت كوچك‌اش مي‌گرداند. اما رنج از دست دادن فرزندش هيچ گاه از او دور نيست و كوتيار پس از آن با ديدن وحشتي كه او و همسرش به اين دنيا آورده‌اند حتي بهتر هم مي شود، اندوه، حسرت و جنون او را محاصره كرده است. كوتيار حالا مي تواند عنوان بازيگر بزرگ شكسپيري را هم به افتخارات خود بيفزايد.
27آبان1394 2

27آبان1394 1

26آبان1394 0

26آبان1394 1

25آبان1394 0

25آبان1394 1

28مرداد1395 0

24آبان1394 0

28مرداد1395 3

19آبان1394 1

19آبان1394 1

18آبان1394 3

17آبان1394 3

17آبان1394 18

13آبان1394 1

راهنماي كامل اسكار 2016؛ فيلم‌ها، بازيگران و كارگرداناني كه شانس موفقيت دارند: اسپيلبرگ، تارانتينو، ايناريتو و ...

19. "پسر شاول"، "چپ‌دست"، "اسپات‌لايت"، "جنگ‌ستارگان: نيرو برمي‌خيزد"، "استيو جابز"، "ديوارسنگي"، "مستقيم خارج از كامپتون" و "حق راي"
"چپ‌دست" را بازگشت جيك جيلنهال به اسكار مي‌دانند با اين وجود پاياني خوشايند براي اين بازيگر با توجه به نقدهاي تقريبا خنثي نوشته شده بر فيلم و اكران تابستاني آن غيرمحتمل است. "ديوارسنگي" را افراد زيادي تماشا نكردند و احتمال موفقيت آن در اسكار پايين است. فيلم بيوگرافيك "مستقيم خارج از كامپتون" درباره گروه موسيقي هيپ‌هاپ NWA حتي در صورت بي‌نقص بودن هم از خوراك‌هاي اسكاري نيست، البته كه اين فيلم نقايص قابل‌توجهي هم داشت. نظرات درباره "جنگ‌ستارگان: نيرو برمي‌خيزد" متفاوت هستند با اين حال از يك چيز مي‌توان مطمئن بود؛ فيلم فروش سرسام‌آوري در گيشه خواهد داشت و تا هميشه در ياد طرفداران‌اش باقي مي‌ماند، با اين حال داستان فيلم بايد بسيار بسيار خوب باشد تا بتواند آن را از نامزدي در رشته‌هاي تكنيكي بالاتر ببرد (آكادمي رابطه خوبي با فرنچايزها ندارد، نامزدي فيلم اصلي در سال 1978 يك رخداد استثنايي بود). "سافرجت/حق راي" واكنش‌هاي متفاوتي را در جشنواره تلورايد برانگيخت و به نظرمي‌آيد تعداد كمي شيفته آن شدند. با اين حال فيلم به حمايت كمپاني واينشتاين اميدوار است و نامزدي بازيگر نقش مكمل‌اش، هلنا بونهام كارتر. كمپاني سوني پيكچرز از وضعيت فيلم "پسر شاول" راضي نيست و با توجه به موفقيت‌شان در فيلم "عشق" بعيد نيست اين تلاش‌ها به نتايج خوشايندي ختم شوند. از طرفي به نظر مي‌رسد همه "اسپات‌لايت" را عاشقانه دوست دارند. به طرفداران اين فيلم هر روز از هر گوشه جهان افزوده مي‌شود. كمپاني اُپن رود با بازي‌هاي اسكاري ناآشناست و با اين حال سال گذشته با فيلم "شبگرد" توانست رابطه دوستانه‌تري با آكادمي ايجاد كند. درنهايت به "استيو جابز" مي‌رسيم. انتظارات از اين فيلم طبيعتا به شدت بالاست و فيلم دني بويل به نظر بسياري از آن‌ها را برآورده كرده. مايكل فسبندر به نامزدي براي بهترين بازيگر اميدوار است و دني بويل، آرون سوركين، كيت وينسلت و سث روگن پشت سر او در صف ايستاده‌اند. آيا اين فيلم مي‌تواند به چيزي برسد كه "شبكه اجتماعي" از آن بازماند؟
13آبان1394 3

12آبان1394 1

12آبان1394 1

11آبان1394 0

11آبان1394 1

09آبان1394 0

09آبان1394 4

06آبان1394 0

05آبان1394 0

04آبان1394 1

03آبان1394 0

01آبان1394 0

30مهر1394 0

29مهر1394 2

27مهر1394 5

27مهر1394 3

26مهر1394 1

26مهر1394 0

25مهر1394 0

25مهر1394 8

10 فيلم برگزيده جري لوييس

محبوب زن‌ها (جري لوييس)
يكي از بهترين فيلم‌هاي لوييس در مقام كارگردان و البته از بهترين كمدي‌هاي تاريخ سينماي آمريكا. از نمونه‌اي‌ترين فيلم‌هاي لوييس كه معرف خوبي براي شيوه‌هاي شوخي سازي لوييس آن هم در دوران اوجش است. پيرنگ داستاني در حداقلي‌ترين شكل خود قرار دارد و حضور پرتعداد زن‌ها در دل دكورهاي انتزاعي بهترين فرصت را براي لوييس فراهم آورده تا صحنه به صحنه كمدي‌اش را به مرز انفجار و جنون برساند. قطعه موزيكال اواخر فيلم در اتاق جادويي با آن دكورهاي خاص آبستره و رنگ‌هاي تند بيانگر و ميزانسن‌هاي بديع لوييسي خيره‌كننده است. «محبوب زن‌ها» بهترين فيلمي است كه نسبت پيچيده لوييس در مقام خالق/ بازيگر با زن‌ها را نشان مي‌دهد. راستِ كار روانكاوها براي تحليل‌هاي فرويدي. قصه مرد عينكي گريزان از جنس مخالف كه راه بهبودش در مواجهه و همنشيني دائمي با نسوان است! شوخي پاياني فيلم كه تصور و قضاوت تماشاگر/ شخصيت اصلي فيلم را درباره ماهيت «بيبي» به هم مي‌زند و مرز واقعيت و خيال را در جهان فيلم مخدوش مي‌كند، اداي ديني خيال انگيز به «بيبي» پلنگِ كمدي اسكروبال شاهكار هاوارد هاكس «بزرگ كردن بيبي» است كه اينجا به شير تغيير ماهيت داده.
23مهر1394 3

22مهر1394 1

22مهر1394 4

21مهر1394 0

20مهر1394 0

20مهر1394 1

18مهر1394 0

18مهر1394 0

18مهر1394 3

17مهر1394 0

17مهر1394 0

15مهر1394 0

15مهر1394 1

14مهر1394 1

14مهر1394 1

13مهر1394 1

11مهر1394 0

11مهر1394 0

11مهر1394 0

25 بلاك باستر برتر قرن بيست و يكم - بخش دوم

شواليه‌ي تاريكي - 2008
فروش: 1/004 ميليارد دلار
جايگاه فروش در قرن بيست و يكم: 17
در آغاز قرن بيست و يكم ديد عمومي به بتمن به لطف مجموعه‌هاي تلويزيوني دهه 60 و فيلم جوئل شوماخر، بيشتر شبيه يك‌جور چيز مصنوعيِ جيغ بود. با دومين فيلم بتمن كريستوفر نولان، آكادمي اسكار به معناي واقعي كلمه اين قانون نانوشته‌اش را كه هيچ فيلم ابرقهرماني تا بحال نامزد بهترين فيلم نشده بود تغيير داد. شايد "شواليه‌ي تاريكي" به آن خوبي كه رأي دهنده‌هاي IMDB و صفحات پيام آن مي‌گويند نباشد (يعني مثلن اينجور نيست كه انگار "پدرخوانده" و "همشهري كين" صاحب بچه‌اي شده باشند) اما هنوز هم دستاورد بزرگي‌ست. باز‌آفريني فريبنده‌‌ و دو ساعت و نيمه‌اي از ژانر ابرقهرماني كه نقبي به اخلاقيات واقعي و ابهامات آن مي‌زند، مسائل بزرگسالانه را بدون افتادن در خشونت و سر و صداي درجه‌بندي R نشان مي‌دهد و هيث لجر در نقش جوكر، يكي از نمادين‌ترين نقش‌آفريني‌هاي سينماي مدرن را در مركزش به نمايش مي‌گذارد. فيلم هنوز هم معياري براي قياس فيلم‌هاي ابرقهرماني‌ است.
11مهر1394 0

25 بلاك باستر برتر قرن بيست و يكم - بخش اول

هري پاتر و يادگاران مرگ قسمت اول - 2010
فروش: 960 ميليون دلار
جايگاه فروش در قرن بيست و يكم: 22
مثل خيلي از فيلم‌هايي كه اينجا در ميان ليست ما تنها و افسرده افتاده‌اند، مشكل‌مان با يادگاران مرگ 1 هم مشابه هابيت‌هاست. عمل نيامدنِ اين فيلم نتيجه‌ي تلاش براي تبديل ماده‌ي خام كم به تعداد زيادي فيلم است. تنها باري كه مجموعه‌ي هري پاتر تسليم ايده‌ي تقسيمِ يك كتاب به دو فيلم شد (و كتاب هم طولاني‌ترين كتابِ مجموعه نبود) با اينكه ساير عوامل حاضر و آماده بودند - ديويد يتس در راه تبديل شدن به مورد اعتمادترين كارگردان مجموعه بود؛ بازيگرها در بهترين حالتشان بودند؛ جلوه‌هاي بصري به اندازه‌ي مضمون اثر دراماتيك بودند - اين قسمت با پاياني پادرهوا و بخشي بي‌جان به پايان مي‌رسد، جايي كه سه نوجوان جادوگر قصه مشغول خانه‌بازي در جنگل هستند. فيلم فقط پيش‌زمينه‌ايست براي فيلم بعدي - چقدر مأيوس‌كننده كه به اين تاكتيك بطرزي بسيار قابل پيش‌بيني به ديد حركتي پولساز نگاه مي‌شود.
10مهر1394 1

09مهر1394 1

08مهر1394 0

06مهر1394 0

گفتگوي طولاني دايان كيتون با اما استون درباره زندگي، بازيگري، تئاتر، چارلي چاپلين و وودي آلن

كيتون: يك بار قبلا گفتي چيزي كه بيشتر از همه در مورد فيلم‌ها دوست داري پايان آن‌ها است. و تمام فيلم‌هاي محبوبت پايان‌هاي درخشاني دارند كه عاشق آن‌ها هستي. مي‌تواني بگويي محبوب‌ترين پاياني كه ديده‌اي كدام است؟
استون: پايان محبوب من از ميان تمام فيلم‌هايي كه ديده‌ام، پايان فيلم «روشنايي‌هاي شهر» است، فيلمي از چارلي چاپلين. خيلي وقت‌ها فقط پايان فيلم را در يوتيوب نگاه مي‌كنم و گريه مي‌كنم. [مي‌خندد] من فكر مي‌كنم حتي يك فيلم متوسط را هم مي‌توان با يك پايان خوب نجات داد، و بالعكس. يك پايان اشتباه براي يك فيلم عالي مي‌تواند همه چيز را به باد دهد. در فيلم روشنايي‌هاي شهر، چارلي چاپلين همان ولگرد هميشگي است. او عاشق دختر نابيناي گل‌فروشي است كه در خيابان گل مي‌فروشد. يك روز گلي از او مي‌خرد و دختر صداي بسته شدن در را مي‌شنود و  با خود فكر مي‌كند چاپلين او را با آن همه پول تنها گذاشته بنابراين فكر مي‌كند كه او يك مرد ثروتمند است.
04مهر1394 1

01مهر1394 3

31شهريور1394 2

هر آن‌چه كه بايد درباره «اسپكتر» بدانيد/ خلاصه‌اي از آنچه در 24امين ماجراجويي جيمز باند در انتظارش هستيم

جيمز باند بازمي‌گردد
اسپكتر چهارمين حضور دنيل كريگ در نقش باند و در ادامه "كازينو رويال"، "ذره‌ي آرامش" و "اسكاي‌فال" است. پس از اولين حضور كريگ در مجموعه، اين اولين باري است كه خانواده MI6اي باند او را احاطه كرده‌اند:
ام (رالف فينس):  رييس سازمان اطلاعاتي و امنيتي، گرث مالوري براي نقش تازه‌اش آماده مي‌شود.
كيو (بن ويشاو): ويشاو قرار است مدت زمان نسبتا زيادي از فيلم را به خود اختصاص دهد. تريلر فيلم نشان مي‌دهد كه باند در ماموريتي بي‌سروته از كيو كمك مي‌گيرد.
ايو ماني‌پني (نائومي هريس): برخي از تماشاگران درباره جنبه‌هاي فمينيستي اسكاي‌فال صحبت مي‌كنند. هريس درباره فاز دوم كاراكتر ماني‌پني توصيح مي‌دهد كه "اتفاقات رخ‌داده در اسكاي‌فال باعث شدند كه او درباره حرفه‌اش و كاري كه مي‌خواهد در مابقي روزهاي زندگي‌اش انجام دهد قضاوت كند. حالا او مي‌خواهد در مسيري جديد يك همراه و حامي باشد. نوعي بلوغ و ثبات در تصميمات او و شخصيت‌اش ديده مي‌شود."
بيل تنر (روري كينر): كينر از متحدان باند و رييس ستاد ام است. مايكل كيچن پيش از اين در "چشم طلايي" و "دنيا كافي نيست" و جيمز ويليرز در "تنها براي چشمان تو" در اين نقش حضور داشته‌اند.
30شهريور1394 0

29شهريور1394 0

25شهريور1394 2

25شهريور1394 0

24شهريور1394 2

23شهريور1394 0

22شهريور1394 0

22شهريور1394 2

21شهريور1394 3

21شهريور1394 0

18شهريور1394 1

03شهريور1394 9

گفته‌هاي تازه كوئنتين تارانتينو درباره سريال «كارآگاه حقيقي/ True Detective»، باراك اوباما، انفجار استعداد ديويد او راسل، It Follows و .../ كارآگاه حقيقي افتضاح است!

فيلم‌هايي كه پيش از اين به عنوان فيلم مستقل شناخته مي‌شدند، مثل فيلم‌هاي جشنواره ساندنس در دهه 90، حالا تبديل به شانس‌هاي اسكاري شده‌اند. چيزهايي مثل "حال بچه‌ها خوب است" و "مبارز". آن‌ها در حال حاضر همان فيلم‌هاي كم هزينه هستند با اين تفاوت كه چون ستاره‌هاي بزرگي دارند بودجه‌شان هم بالاتر است. فيلم‌هاي خوبي هستند اما فكر نمي‌كنم از قدرت ناميراي برخي از فيلم‌هاي دهه 90 و دهه 70 بويي برده باشند. فكر نمي‌كنم كه در20 يا 30 سال آينده هنوز هم درباره فيلم‌هايي مثل "شهر" يا "حال بچه‌ها خوب است" يا "An Education" صحبت كنيم. "يادداشتي بر يك رسوايي" هم يك نمونه ديگر است. "فيلومنا" هم همين‌طور. يا نصف فيلم‌هاي كيت بلانشت، همگي فقط شبيه چيزهايي هنري هستند. اما "مبارز" يا "كلاهبرداري آمريكايي"، اين فيلم‌ها را 30 سال ديگر هم مي‌توان تماشا كرد.
03شهريور1394 3

08شهريور1394 4

16شهريور1394 0

15شهريور1394 0

14شهريور1394 1

15شهريور1394 0

13شهريور1394 0

11شهريور1394 1

11شهريور1394 0

13شهريور1394 0

09شهريور1394 0

07شهريور1394 1

10 چيز كه از گفتگوي متيو وان با امپاير درباره «كينگزمن: سرويس مخفي» فهميديم

وان از طرفداران "نگهبانان كهكشان" است
يكي از فيلم‌هاي محبوب سال 2014 متيو وان "نگهبانان كهكشان" است. او با هيجان زيادي توضيح مي‌دهد كه "اين فيلم باعث شد يك درخت و يك راكون براي من اهميت پيدا كنند، و آن درخت اصلا نمي‌تواند صحبت كند!" اما از نظر او چيزي در افتتاحيه فيلم گم شده كه در لحظات ابتدايي كينگزمن او حضور كوبنده‌تري دارد: " با فيلمبردار قديمي‌ام (بن ديويس) تماس گرفتم و گفتم كه او يك نامرد به تمام معنا است. از من پرسيد كه اين بار چه كار كردم؟ او فيلمنامه كينگزمن را پيش از اينكه من بخوانم خوانده بود و درواقع اين اتفاق براي او به قبل از زمان ساخت نگهبانان كهكشان برمي‌گردد اما نكته اينجاست كه هردوي اين‌ فيلم‌ها با تصوير يك ضبط صوت شروع مي‌شوند. او به من گفت كه "به تو قول مي‌دهم كه فراموش كردم.." البته مطمئن‌ هستم كه دروغ نمي‌گويد. از طرفي،مال ما بهتر است."
06شهريور1394 0

04شهريور1394 1

10 راز درباره دنياي ژوراسيك

راكي و آپولو كريد الهام‌بخش نبرد نهايي فيلم بودند
تروورو نبرد نهايي و اوج‌گيرنده بين تي‌ركس و ايندومينوس ركس را به يك نمايش وسترني قديمي يا دعواي استالونه تشبيه مي‌كند.
"من تي-ركس را با برت لنكستر مقايسه كردم، او هرچه پيرتر مي‌شود قدرت بيشتري از خود نشان مي‌دهد. شايد كمي كلينت ايستوود هم در اين ميان وجود داشته باشد. اين لحظه كلينت ايستوودي تي-ركس است. اما فيلم الهام‌بخش اين صحنه راكي بود. نبرد نهايي دراصل رويارويي راكي با آپولو كريد بود. ما اين نماي نيمروز/وسترني را داريم كه از بالاي جايي كه تي‌-ركس ايستاده به تفنگداران زير پايش نگاه مي‌كند و سپس ما به شكلي ناگهاني او را پايين مي‌آوريم و به دام مي‌اندازيم. مي‌توانم تصور كنم كه بشود در اين صحنه فرياد زد "بلند شو، راكي! بلند شو!" و سپس اين جانور تبديل به هان سولو در پايان جنگ ستارگان مي‌شود. در ساخت چنين صحنه‌هايي يك مشت بچه در درون ما تحريك‌مان مي‌كنند. انتقال همه اين چيزها به درون يك دايناسور احتمالا نردترين كاري است كه تا به حال در زندگي‌ام انجام داده‌ام."
03شهريور1394 0

01شهريور1394 1

01شهريور1394 1

28مرداد1394 2

گزيده نظرات منتقدان درباره Aloha/ الوها (كمرون كرو)

واشنگتن پست - آن هورنادي: "كرو –كسي كه ديالوگ‌هاي جاودانه‌اش تا ابد در ذهن تماشاگران باقي خواهند ماند و كسي كه بوم باكس را با گستاخي روي شانه‌هاي لويد دابلر گذاشت - آنقدر براي فاصله گرفتن از ريشه‌هاي خود در آلوها وقت گذاشته است كه مقصود اصلي از ساخت آخرين فيلم خود را از ياد ‌برده. آلوها مثل يك شلوغ‌كاري ناتمام است، مثل يك گلوله كه با انزوا و خودشيفتگي هدف‌اش را گم كرده. موانع احساسي فيلم هيچگاه از يك دست‌انداز ملايم بيشتر نمي‌شوند، كرو از همين رو سعي دارد با وصله‌ كردن ديالوگ‌هايي عجيب و بيگانه، موسيقي متن پرشكوه يا پوشاندن كلاهي مسخره بر سر يك نفر اين مسير را هموار كند. به شكلي غيرمنتظره، ارضاكننده‌ترين لحظات فيلم مربوط به ژنرالي لاف‌زن با بازي الك بالدوين است. ايميل هك‌شده ايمي پاسكال، شريك اداري كمپاني سوني نااميدي او را نسبت به آلوها در زمستان سال گذشته افشا كرد: "فيلم هيچ‌گاه، حتي براي يك مرتبه هم جواب نمي‌دهد."‌
28مرداد1394 1

31مرداد1394 1

27مرداد1394 1

27مرداد1394 0

26مرداد1394 0

22مرداد1394 1

25مرداد1394 2

25مرداد1394 1

24مرداد1394 2

24مرداد1394 1

22مرداد1394 0

21مرداد1394 2

15مرداد1394 1

14مرداد1394 5

05مهر1394 1

06مرداد1394 0

08مرداد1394 1

02مرداد1394 0

31تير1394 0

28تير1394 0

25 ژست رمانتيك برگزيده سينماي آمريكا در سه دهه اخير - بخش دوم

"تو كاملم مي كني."– جري مگواير (JERRY MAGUIRE,1996)
در تحريريه‌ي امپاير همه يك صدا موافق بودند كه اين، بهترين ابراز احساسات دورانِ ماست، ستايشي از هديه‌ي كمرون كرو براي اين لحظه‌ي دوست داشتني. با پايان روز تعطيليِ اپيفني، جري (تام كروز) درمانده، متوجه مي‌شود كه رضايت همسر دلسر شده، دوروتي (رنه زلوگر) نه در نشان دادنِ پول، كه در ابراز عشق و علاقه است. در اتاق نشيمن و در حال گپ زدن با گروه حاميانِ طلاق گرفته‌هاي خواهر دوروتي، قلبش را كف دستش مي‌گذارد و بيانيه‌ي بدنامش را دوباره نويسي مي‌كند: "ما در جهاني آكنده از بدگماني زندگي مي‌كنيم..." كمرون كرو با رفت و برگشت بين چهره‌ي شگفت‌زده (و خيلي زيباي) دورتي و سخنرانيِ سوزناكِ جري، جادويش را به نمايش مي‌گذارد:  تو كاملم مي كني. اما آنچه اين را به عنوان دل‌شكننده‌ي تاريخِ امپاير پيشنهاد مي‌دهد، دوروتيِ ملكوتي است كه با جمع كردن عقل و هوشش صحبت جري را با تصديقي ساده قطع مي‌كند: "ساكت شو، فقط ساكت شو، تو منو از همون سلام اول مال خودت كردي..." و يكي از آن آه‌هاي از سر رضايت در سينما.
25تير1394 0

18تير1394 2

20تير1394 2

15تير1394 1

14تير1394 2

16تير1394 2

11تير1394 1

10تير1394 3

09تير1394 1

02تير1394 2

01تير1394 7

30خرداد1394 0

02تير1394 2

05تير1394 2

23خرداد1394 4

22خرداد1394 4

16خرداد1394 1

10خرداد1394 0

07خرداد1394 1

03خرداد1394 1

30ارديبهشت1394 0

28ارديبهشت1394 0

22ارديبهشت1394 0

26ارديبهشت1394 0

18ارديبهشت1394 0

19ارديبهشت1394 0

10ارديبهشت1394 2

13ارديبهشت1394 1

03ارديبهشت1394 1

23فروردين1394 0

17فروردين1394 0

03فروردين1394 16

12اسفند1393 0

13اسفند1393 1

02اسفند1393 2

21آذر1394 1

24دي1393 4

20دي1393 4

30دي1394 0

30دي1394 0

30دي1394 1

28دي1394 0

01دي1394 0

28آذر1394 0

25آذر1394 0

24آذر1394 0

23آذر1394 0

23آذر1394 1

25آبان1394 0

24آبان1394 0

16آبان1394 1

12آبان1394 0

08آبان1394 0

28مهر1394 5

26مهر1394 0

30شهريور1394 5

28شهريور1394 0