گزیده نظرات منتقدان درباره «Get Out/ برو بیرون» جردن پیل

هاليوود ريپورتر- جان دفور:  يكي از رضايت‌بخش ترين تريلرهاي چند سال اخير. به علاوه، زمان اكران فيلم بهتر از اين نمي‌توانست باشد، چراكه ترس‌هاي نژادي را كه بيش از هروقت ديگري نيرومند شده‌اند به تصوير كشيده است.
7فاز:
هاليوود ريپورتر- جان دفور:
 يكي از رضايت‌بخش ترين تريلرهاي چند سال اخير. «برو بيرون» ثابت مي‌كند كه كارگردان فيلم اولي‌اش، جوردن پيل در صورتي كه از اجراي كمدي مقابل دوربين خسته شود گزينه‌هاي حرفه‌اي زيادي پيش رويش خواهد بود. به علاوه، زمان اكران فيلم بهتر از اين نمي‌توانست باشد، چراكه ترس‌هاي نژادي را كه بيش از هروقت ديگري نيرومند شده‌اند به تصوير كشيده است. بازيگر بريتانيايي، دنيل كالويا در نقش كريس بازي مي‌كند، يك عكاس كه با دوست‌دخترش رز (اليسون ويليامز) براي اولين بار به ملاقات والدين زن مي‌روند. مرد نگران است كه آن‌ها با فهميدن اينكه دخترشان با يك مرد سياهپوست در رابطه است شوكه شوند؛ رز، مثل هر اشراف‌زاده ليبرال ديگري، به او اطمينان مي‌دهد كه هيچ دليلي براي نگراني وجود ندارد. با اين حال به محض مستقر شدن زوج در خانه اين خانواده، حتي رز هم قبول مي‌كند كه والدين و برادرش رفتارهاي عجيبي از خود نشان مي‌دهند.  زماني كه فيلم از قلمرو پارانوئيايي به اكشن قدم مي‌گذارد، خشونت آن عميقا راضي‌تان مي‌كند و پيچ‌هاي داستاني‌اش مشعوف‌كننده‌ هستند. هر تين‌ايجر پاپ‌كورن به دستي كه به تماشاي اين فيلم بنشيند از پولي كه براي بليت آن پرداخته راضي خواهد بود.
 
امپايرآنلاين- اولي ريچاردز: اولين فيلم جوردن پيل، يكي از زوج كمدين آمريكايي، «كي و پيل» در مقام كارگردان احتمالا بسياري را ناراحت خواهد كرد. بخشي به اين خاطر كه يك هجويه درباره نژادپرستي است و بخشي ديگر چون يك مووي هارور به شدت تاثيرگذار است.  هدف هجويه پيل شجاعانه انتخاب شده است. سفيدپوستان ليبرال احتمالا جمعيت غالب تماشاگران فيلم هستند كه متوجه‌اند روي صحبت فيلم با آن‌هاست، اما پيل از آن‌ها –ما- مي‌پرسد كه كمي درباره خود فكر كنند و سطح را براي رسيدن به چيزي عميق‌تر بخراشند. تعيين وضعيت برابري نژادي بسته به انتخاب سفيدپوست‌ها نيست. اين شايد پيام عصاقورت‌داده‌اي به نظر برسد اما پيل خطابه نمي‌كند. فيلم او گاها بسيار خنده‌دار مي‌شود و در تمام دقايقش سرگرم‌كننده است.
 
ورايتي- پيتر دبروژ: «حدس بزن چه كسي براي شام مي‌آيد» با «همسران استپفورد» در «برو بيرون» ملاقات مي‌كنند؛ فيلمي كه در آن يك دختر سفيدپوست، دوست پسر سياه‌پوستش را به خانه براي ملاقات با والدين‌اش مي‌برد، كساني كه خوش‌آمدگويي گرم اما تصنعي‌شان نقابي براي پنهان نگه داشتن يك راز تاريك بسيار دور از ذهن است. «برو بيرون» كه اولين بار در نمايش بي‌سروصداي نيمه شب در فستيوال فيلم ساندنس حضور يافت، يك بيانيه سياسي رنگ و رو رفته را در ژانري كم و بيش بي‌گزند كادوپيچ مي‌كند. واضح است كه «برون بيرون» در چشم تماشاگران سفيدپوست و سياه پوست متفاوت ديده مي‌شود، اما چيزي بيانگر در اضطراب نهفته در فيلمنامه پيل وجود دارد ، از صحنه آغازين فيلم (كه در آن يك سياهپوست با حالتي ناآرام در حومه سفيدپوست‌نشين شهر در حال پياده‌روي است و عاقبت تريوون مارتين {پسر سياهپوست 17 ساله‌اي كه در فلوريدا به دست گشت محلي به ضرب گلوله كشته شد} را به ياد مي‌آورد) تا صحنه آخر، كه رسيدن ماشين پليس از وخامت قريب‌الوقوع اوضاع خبر مي‌دهد. پيل، تريلري باوقار را ساخته است كه در عين حال حرف‌هاي زيادي براي گفتن درباره وضعيت امور در آمريكاي پس از اوباما دارد.
ويسنا فولادي
نظرات
نظر خود را بنویسید:
عضویت در خبرنامه 7فاز

برای اطلاع از مطالب جدید 7فاز ایمیل خود را وارد نمایید.


مطالب مرتبط

































استفاده از تمامی مطالب 7فاز تنها با ذکر منبع و درج پیوند مجاز است.

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی وبسایت توسط گروه ماز