گزیده‌ای از حواشی و نظرات منتقدان درباره اپیزود «کتاب مرگ» بازی تاج و تخت - اپیزود چهارم فصل ششم

اميليا كلارك درباره لحظه آتشين پرشكوه‌اش در پايان اين اپيزود مي‌گويد: "واقعا هيجان‌انگيز بود. هرفصل تقريبا يكي از اين لحظات مورموركننده گيرم مي‌آيد. فقط آنجا مي‌ايستم و مي‌گويم صداي شما را مي‌شنوم و حرف‌هايتان به نظرم خنده‌دار است اما همه شما را خواهم كشت." كلارك همچنين از حمايت دوتراكي‌ها مي‌گويد و اينكه عريان بودن در اين صحنه چه احساسي داشته است: "درآوردن لباس‌هايتان راحت‌ترين چيز نيست، اما با جادوي افكت‌ها مجبور نيستم روي يك تپه بروم و اين كار را انجام دهم... آن را كنترل مي‌كنم. بهترست يادآوري كنم كه آخرين بار در فصل سوم لباس‌هايم را درآوردم. اما اين همان خود واقعي من است، سربلند و قدرتمند. فكر كنم از اينكه يك بدلكار را براي اين صحنه انتخاب نكردم راضي باشم!"
7فاز: اعضاي باقيمانده خاندان استارک دوباره متحد مي‌شوند، و کاليسي اوقات خوشي را درآتش مي‌گذراند. اگر اپيزود چهارم فصل ششم بازي تاج و تخت را تماشا کرده‌ايد پس نگاهي هم به گفت و گوي بازيگران اين اپيزود با اينترتينمنت ويکلي داشته باشيد.
اميليا کلارک درباره لحظه آتشين پرشکوه‌اش در پايان اين اپيزود مي‌گويد: "واقعا هيجان‌انگيز بود. هرفصل تقريبا يکي از اين لحظات مورمورکننده گيرم مي‌آيد. فقط آنجا مي‌ايستم و مي‌گويم صداي شما را مي‌شنوم و حرف‌هايتان به نظرم خنده‌دار است اما همه شما را خواهم کشت." کلارک همچنين از حمايت دوتراکي‌ها مي‌گويد و اينکه عريان بودن در اين صحنه چه احساسي داشته است: "درآوردن لباس‌هايتان راحت‌ترين چيز نيست، اما با جادوي افکت‌ها مجبور نيستم روي يک تپه بروم و اين کار را انجام دهم... آن را کنترل مي‌کنم. بهترست يادآوري کنم که آخرين بار در فصل سوم لباس‌هايم را درآوردم. اما اين همان خود واقعي من است، سربلند و قدرتمند. فکر کنم از اينکه يک بدلکار را براي اين صحنه انتخاب نکردم راضي باشم!"
دي.بي وايس و ديويد بنيوف هم درباره اين صحنه صحبت کرده‌اند. وايس مي‌گويد: "شما از همان اول مي‌دانستيد که اين قدرت برتر اوست. اما اين واقعا از آن مدل داستان‌ها نيست. مثل اينکه با رسيدن جورا و داريو او چنين چيزي را برايشان فاش مي‌کند. اين واقعا راه حل آساني است، راهي که مي‌توانيد از طريق آن با کمک دو نفر ديگر جان بسياري را به شکلي دراماتيک بگيريد، فقط کافيست همه چيز را آتش بزنيد و خودتان آنجا بايستيد."
بنيوف هم با وايس موافق است: "يکي از آن صحنه‌هاي عجيب است، چون بخشي از آن در اسپانيا فيلمبرداري شده و بخشي ديگر در بلفاست. اما تا حد زيادي به دليل اجراي عالي او همه چيز درخشان از آب درمي‌آيد."
سوفي ترنر هم از احساس خود به اتحاد دوباره استارک‌ها مي‌گويد و اينکه يکي از صحنه‌هاي موردعلاقه‌اش در فصل ششم همين است: "در چنين لحظه احساسي او درنهايت به کسل بلک مي‌رسد. و همه به او نگاه مي‌کنند و خيره به صورت‌هاي يکديگرند و چيزي بروز نمي‌دهند. بعد از آن  يک درآغوش گرفتن طولاني است، اين برايم شگفت‌انگيز بود."
او همچنين درباره رابطه‌اش با جان و سر داووس مي‌گويد: "شايد مردم فکر کنند سانسا خيلي شبيه به مادرش است و خب مادرش چندان از جان خوشش نمي‌آمد. اما سانسا با مادرش فرق دارد . بهترين تلاشش را مي‌کند. او مي‌داند جان برادر بزرگش است و داووس پيرتر و زيرک‌تر است، اما او احتمالا چيزهاي بيشتري را از سر گذرانده است. او قرار نيست به راحتي با تصميمات ديگران کنار بيايد."
منتقدان نشريات مختلف نيز بيش از هرچيز تحت تاثير صحنه ملاقات سانسا و جان بودند. منتقد واشنگتن پست درباره تم بخشش در اپيزود صحبت کرده و از دوتايي‌هاي جان و سانسا، بريين و مليساندره، سرسي و هاي‌اسپارو و يارا و ثيئون مي‌نويسد. منتقد تايم هم به فتوحات و موفقيت‌هاي روبه افزايش کاراکترهاي زن سريال اشاره مي‌کند. منتقد وايرد هم دنريس تارگرين را تجسم فيزيکي عبارت دراکاريس مي‌داند.
کارگردان اپيزود، دنيل سکهايم نيز در گفت و گو با وال‌استريت ژورنال از متدهايش در ساخت اين اپيزود گفته است و از صحنه مخالفت گري‌ورم و ميساندي با تريون به عنوان مثال استفاده مي‌کند: "ابتدا شرايط را توضيح دادم و وقتي آن‌ها سوالاتي برايشان پيش آمد تصميم گرفتم همان‌ها را فيلمبرداري کنم. درواقع مي‌خواستم گيج باشند. ارتباط چشمي ميساندي با وريس هم به نظرم موثر آمد." او همچنين در جواب خبرنگار وي‌اس‌جي درباره روش‌هاي مختلفي که اتحاد سانسا و جان را فيلمبرداري کردند گفت: "فقط به يک شکل آن را انجام داديم. همان شکلي که در اپيزود مي‌بينيد." سکهايم در ادامه از اين گفت که حقه‌هاي کوچکي در بازي تاج و تخت وجود دارند که براي اجراي هرکدام از آن‌ها به تمرين زيادي لازم است.
سکهايم درباره صحنه نبرد برج عيش در اپيزود سوم نيز توضيحات جالبي مي‌دهد و مي‌گويد در حقيقت براي طراحي اين مبارزه از «روزي روزگاري در غرب» سرجيو لئونه الهام گرفته بود: "همه چيز درباره خلق تنش و اضطراب براي ديدن چيزي است که از راه مي‌رسد. با خودم فکر کردم کليد اصلي صحنه همين است. بايد برج و اسب‌ها را مستقر در دشت ببينيد و بعدتر صداي کشيده شدن سنگ بر روي شمشير را بشنويد. اين به شکلي با شيهه اسب‌ها يک ريتم متناسب مي‌سازند و بعد شما صداي نفس کشيدن قدرتمند اسب‌ها را مي‌شنويد و به کلاه‌خود درخشان شواليه کات مي‌دهيد. و رفته رفته تماشاگر را به فضايي مي‌بريد که بداند يک اتفاق افسانه‌اي انتظارش را مي‌کشد."
اپيزود پنجم فصل ششم بازي تاج و تخت با عنوان «The Door» بيست و دوم مي از شبکه HBO پخش خواهد شد. در سيناپس اين اپيزود آمده: تريون با فردي عجيب و غريب متحد مي‌شود. برن چيزهاي زيادي مي‌آموزد. بريين به يک ماموريت فرستاده مي‌شود. به آريا فرصتي دوباره براي اثبات خودش داده مي‌شود.
جک بندر نيز کار کارگرداني اين اپيزود را انجام داده است.
ويسنا فولادي
نظرات
کينگ روبرت پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 عجب آدم حسابي ايه که رفته سراغ روزي روزگاري در غرب، عجب صحنه فايت شاهکاري کارگرداني کرده استاد، ايول..
6 0
پاسخ
amir شنبه 1 خرداد 1395 کينگ خيلي وقت بود کامنت نمي ذاشتي برادر چراغ خاموش مياي خخخخخخخخخخخخخخخ

مجيد پنجشنبه 30 ارديبهشت 1395 به نظر مياد اپيزود ? هم همچنان گره هاي داستان و بيشتر بکنه اينم به جذابيت سريال کمک ميکنه اميدوارم جنگ بين حرامزاده ها هر چه زودتر انجام بشه و اتفاقات ديگه باشه که در آخر فصل به هيجانمون بياره در ضمن قضيه آريا و نشان دادن نقش اون تو اتفاقات اصلي سريال در ادامه هم بايد تو اين فصل مشخص بشه در ضمن دوست ندارم به اين زوديا رمزي بولتون و اسپارو اعظم از داستان حذف بشن ولي بهتره قسمت اسپارو اعظم يکم پر هيجانتر دنبال بشه
8 0
پاسخ

نظر خود را بنویسید:
عضویت در خبرنامه 7فاز

برای اطلاع از مطالب جدید 7فاز ایمیل خود را وارد نمایید.


مطالب مرتبط




































































استفاده از تمامی مطالب 7فاز تنها با ذکر منبع و درج پیوند مجاز است.

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی وبسایت توسط گروه ماز