کوئنتین تارانتینو دقایقی از فیلم تازه‌اش هشت نفرت‌انگیز/ The Hateful Eight را در کامیک کان نمایش داد

فوتيج نمايش داده شده در مراسم كاميك كان با تصوير كالسكه‌اي شروع مي‌شود كه در كولاكي شديد به وسيله اسب‌ها رو به جلو رانده مي‌شود. داخل كالسكه جان روث (كرت راسل)، يك شكارچي مزدبگير است كه در عوض اعدام افراد تحت تعقيب دستمزدش را دريافت مي‌كند. اين بار او ديزي دومرگ بددهن (جنيفر جيسون لي) را در مشت خود دارد. لي درباره كاراكترش مي‌گويد: "او براي زنده ماندن هركاري مي‌كند. كمي وحشي است، مثل يك روباه ديوانه است. و در حد خودش باهوش."

ايندي واير/ ان تامپسون:  هربار که کوئنتين تارانتينو يک فيلم عجيب ديگر مي‌سازد با خودم فکر مي‌کنم که "اين بار ديگر فقط براي جمعيت عشاق سينما خواهد بود." و هربار هم اشتباه مي‌کنم، به جز "ضد مرگ"، محصول سال 2007 و با بازي کرت راسل.
زماني که کمپاني واينشتاين، "جنگوي رهاشده" تارانتينو را در سال 2012 به کنفرانس سن ديگو برد، تارانتينو افراد حاضر در مراسم را سر ذوق آورد و حالا بار ديگر با نمايش فوتيجي جديد از وسترن "هشت نفرت‌انگيز" خود موفق به انجام اين کار شده است؛ اين نمايش هفت دقيقه‌اي باشکوه در سالن بزرگ ايچ و با مقدمه‌اي از ساموئل ال.جکسون غايب در مراسم شروع شد. در اين ويدئو از مزاياي فيلمبرداري با دوربين‌هاي 70 ميليمتري که زماني براي استوديوهاي هاليوودي رايج‌ترين روش فيلمسازي بودند گفته شد. (قرار است فيلم به مدت دو هفته پس از شروع کريسمس با همين فرمت نمايش داده شود و سپس در اکران عمومي به شکل ديجيتال ارائه شود.)
تارانتينو همچنين فاش کرد که براي فيلمبرداري فيلم‌اش از لنزهاي اولترا پاناويژن استفاده کرده که از زمان فيلم "خرطوم" بازيل دي‌يردن در سال 1966 مورد استفاده قرار نگرفته بودند. لنزهاي شبيه به اين تنها در فيلم‌هاي "بن هور"، "دنياي ديوانه، ديوانه، ديوانه، ديوانه"، "تهاجم آردنن" و "شورش در بونتي" استفاده شده‌اند.
بزرگترين مسئله به گفته تارانتينو گرم نگه داشتن فضا در برابر يخبندان بود. در نهايت رابرت ريچاردسن فيلمبردار راه‌هايي براي جلوگيري از منجمد شدن دوربين‌ها پيشنهاد کرد. بهترين خبر روز اما چيز ديگري بود؛ تارانتينو درواقع براي اولين بار آهنگساز محبوب خود، انيو موريکونه ايتاليايي را که موسيقي‌ ارزشمند وسترن اسپاگتي‌هاي سرجيو لئونه را تنظيم کرده به کار گماشته که به گفته او تا چند هفته ديگر ضبط ترک‌هاي "هشت نفرت‌انگيز" را در پراگ آغاز خواهد کرد. بنابر صحبت‌هاي تارانتينو "اين اولين آلبوم وسترن او پس از 40 سال است."
اينکه تارانتينو - که تنها فيلم‌هايي با فرمت‌هاي 16 و 35 ميلي‌متري را در سالن نمايش‌اش، نيو بورلي در لس‌انجلس نمايش مي‌دهد - مخالف فيلمسازي ديجيتال است ديگر خبر تازه‌اي نيست. تارانتينو مي‌خواهد 10 فيلم بسازد و اميدوار است بتواند همه آن‌ها را بر روي سلولوئيد بسازد. اگر چنين چيزي غيرممکن باشد به اچ‌بي‌او رو خواهد آورد. او هميشه به طولاني‌نويسي مشهور بوده (بيل را بکش 1 و 2 را نگاه کنيد، اوما تورمن پيشنهاد ساخت قسمت سوم فيلم را هم مطرح کرده است)، در اين صورت تماشاي کار تارانتينو در قالب تلويزيوني جالب خواهد شد. خودش در اين‌باره مي‌گويد: "اگر سينما بخواهد به چنين چيزي تبديل شود پس من به تلويزيون نقل مکان خواهم کرد. شايد در آينده سه ميني‌سريال بسازم. مي‌توانم داستان‌ها را هرچه قدر که طولاني باشند بنويسم و سپس آن‌ها را براي تلويزيون آماده کنم." و تارانتينو هيچ‌گاه خودش را يک کارگردان وسترن فرض نمي‌کند مگر اينکه بتواند ساخت اين سه ميني سريال را عملي کند، کاري که ظاهرا به درستي قصد انجام آن را دارد.
فوتيج نمايش داده شده در مراسم کاميک کان با تصوير کالسکه‌اي شروع مي‌شود که در کولاکي شديد به وسيله اسب‌ها رو به جلو رانده مي‌شود. داخل کالسکه جان روث (کرت راسل)، يک شکارچي مزدبگير است که در عوض اعدام افراد تحت تعقيب دستمزدش را دريافت مي‌کند. اين بار او ديزي دومرگ بددهن (جنيفر جيسون لي) را در مشت خود دارد. لي درباره کاراکترش مي‌گويد: "او براي زنده ماندن هرکاري مي‌کند. کمي وحشي است، مثل يک روباه ديوانه است. و در حد خودش باهوش."
کالسکه ميان راه به يک غريبه برمي‌خورد، کريس منيکس کلانتر (والتون گوگينز) که به گروه اضافه مي‌شود. آن‌ها به يک خاروبار فروشي مي‌رسند، جايي که روث تلاش مي‌کند از هويت افراد حاضر در اتاق پرده‌ بردارد. ژنرال سندي اسميترز (بروس درن)، جوانک خوش‌لباس بريتانيايي اوزوالدو موبري (تيم راث)، باب مکزيکي (ستاره فيلم "ماچته" دميان بيچير که از طريق رابرت رودريگز به تارانتينو پيشنهاد شد)، و جو گيج عبوس (مايکل مدسن) در اتاق حضور دارند. فيلم همه مواد لازم براي انتقال حال و هوايي مشابه با "جنگل بي‌روح" را در اختيار دارد.. وضعيتي که در آن گروهي از کاراکترهاي خطرناک در يک اتاق کنار يکديگر نگه داشته شده‌اند و هرکس در انتظار مرگ ديگري به سر مي‌برد.
يکي از حضار سالن ايچ مي‌پرسد که "چرا کريستوفر والتز در فيلم حضور ندارد؟". تارانتينو توضيح مي‌دهد که چگونه مليت کاراکتر باب را از يک مرد فرانسوي به مکزيکي تغيير داد: "دميان يک بازيگر فوق‌العاده است. در بين همه کاراکترها، چيزي که دميان موفق به انتقال آن از روي کاغذ به واقعيت شد موجب شگفتي است. او شروع به حرکت کرد و کار خاص خودش را انجام داد و نتيجه بهتر از آن شد که فکرش را مي‌کرديم." راسل اضافه مي‌کند که پس از چهار ماه تمرين هيچ‌کس از اوضاع و احوال واقعي بيچيز در زمان شروع فيلمبرداري باخبر نبود. راث مي‌گويد: "از متن فيلمنامه کاملا مشخص است که چه بايد کنيد. نياز به هيچ‌گونه بداهه‌گويي نيست. نگراني اصلي من اين بود که شايد بيش از اندازه پيش رفته باشم." سپس تارانتينو جواب مي‌دهد که "نه، اوه نه، بيشتر نشان‌ام بده، کمي تري توماس نشان‌ام بده!" (به ياد کاراکتر بريتانيايي آراسته مايکل فسبندر در "حرامزاده‌هاي بي‌آبرو".) مدسن مي‌گويد او و تارانتينو کار را از همان جايي آغاز کردند که در "سگ‌هاي انباري" متوقف شد: "ما يک قدم جلوتر رفتيم. حالا ديگر باهوش‌تر شده بوديم و کمي هم پيرتر."
زماني که همه بازيگران از مهارت و بزرگي تارانتينو مي‌گويند، درن اينگونه وارد گفتگو مي‌شود: "او بيشترين توجه را به جزئيات صحنه دارد، بيشتر از هر کارگردان ديگري که تا به حال وجود داشته، تنها رقيب او مي‌تواند لوکينو ويسکونتي باشد. او براي همه ما اتمسفري ايجاد مي‌کند که حتي اگر نتوانيم لزوما بزرگترين کار خود را به نمايش بگذاريم اما بهتر از هميشه باشيم. او اين کار را براي همه مي‌کند، نه فقط براي بازيگران. همه ما اين فرصت را بدست خواهيم آورد تا کاري را کنيم که تا به حال عملي نشده. تارانتينو اين است."

ويسنا فولادي
نظرات
سايه شنبه 24 مرداد 1394 پس کي مياد اين فيلم؟
0 0
پاسخ

آراز شنبه 24 مرداد 1394 اي جانم
0 0
پاسخ

نظر خود را بنویسید:
عضویت در خبرنامه 7فاز

برای اطلاع از مطالب جدید 7فاز ایمیل خود را وارد نمایید.


مطالب مرتبط






















































































استفاده از تمامی مطالب 7فاز تنها با ذکر منبع و درج پیوند مجاز است.

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی وبسایت توسط گروه ماز