20 فیلم برگزیده سال 2014 به انتخاب تحریریه 7فاز: Interstellar/ میان‌ستاره‌ای (كریستوفر نولان)

در برابر مردن نور خشمگين باش، خشمگين باش... اين رجزخواني جسورانه‌ي روح بشريت است. روح حماسي و حساس و مدام‌عاشقِ آدميزاد كه مي‌تواند بر تاريكي ناشي از گرسنگي و آلودگي و خس و خاشاكِ پيام‌آورِ مرگ غلبه كند. چهره رنج‌كشيده كوپر را در سكانس تماشاي پيام‌هاي ويديويي افراد خانواده‌اش پس از بيست سال بخاطر بياوريد. آيا ميان‌ستاره‌اي چيزي‌ بجز داستانِ رنج و رياضتِ خالص و بي‌پيرايه آدميزاد است در بستر ساختن و جنگيدن؟

7فاز:
ندا ميري:
در برابر مردن نور خشمگين باش، خشمگين باش... اين رجزخواني جسورانه‌ي روح بشريت است. روح حماسي و حساس و مدام‌عاشقِ آدميزاد كه مي‌تواند بر تاريكي ناشي از گرسنگي و آلودگي و خس و خاشاكِ پيام‌آورِ مرگ غلبه كند. چهره رنج‌كشيده كوپر را در سكانس تماشاي پيام‌هاي ويديويي افراد خانواده‌اش پس از بيست سال بخاطر بياوريد. آيا ميان‌ستاره‌اي چيزي‌ بجز داستانِ رنج و رياضتِ خالص و بي‌پيرايه آدميزاد است در بستر ساختن و جنگيدن؟ داستان مردي با شمايلِ قهرمان‌هاي شورانگيز و كلاسيكِ سينما با لهجه‌اي جنوبي و كش‌دار كه دخترش را جا گذاشت تا سرنوشت او و كودكان او را از نااميدي و بي‌ايماني نجات دهد و دخترك در فاصله يك پلك زدنِ اشك‌آلود، دختري بزرگسال و بالغ شد تا پرچمِ خاك‌خورده رسالت پدر را برافرازد. چطور مي‌شود عاشقِ همچين داستاني نشد؟

امين نور: خسته كننده و ملال‌آور. سانتي‌مانتال بازي از فيلم هندي بدتر و دوباره همان "پيچاندن داستان نه پيچش در داستان". دوباره همان حس كوبريك داشتن و باد زيادي. با شخصيت‌هايي همچون پشمك. برادر ناتني بردمن ايناريتو. همان نوع نيرنگ و شعبده‌بازي‌هاي سطحي. فيلمساز پس از پرستيژ مسير خود را به هاليوود كج كرد. نه براي اينكه فيلم هاليوودي بسازد. بلكه قصد داشت طرز تفكري تازه بدهد. و جور ديگري آن را به ما بفهماند. كه خب احمقانه جلوه كرده. گذاشتن حرف‌هايي از جاهاي ديگر در دهان شخصيتي كه از جايي كاملا متفاوت مي‌آيد در دارك نايت موجب شد تا ديگر اثري از كارگردان خوب تعقيب در فيلم آخرش نمانده باشد.

احسان ميرحسيني: بهترين فيلمِ كريستوفر نولان. يك علمي_تخيلي فوتوريستيِ نابِ با احساس، جايي كه كوبريك و اسپيلبرگ به هم مي‌رسند. و يك متيو مك‌كانهي عالي در مقام قلب و روح داستان.

احسان سالم: نوشتن از حماسه‌ي شگفت‌انگيز نولان را نبايد به هر كسي سپرد، نويسنده بايد علم‌دوست هم باشد، بايد ولعِ فيزيك و رياضي داشته باشد، بايد دلش براي كرم‌چاله‌ها بگيرد و بويي از نسبيت برده باشد، لااقل بداند كه در خلاء خبري از سر و صدا نيست و درك كند آن سكوتِ يهويي را كه كوپر را در بر مي‌گيرد. دانستن و شناختنِ اوضاع در فضا لذت و حيرتِ تماشاي ميان‌ستاره‌اي را بيشتر هم مي‌كند. حالا بعد از دانستن كمي از اين علوم، تازه مي‌شود رفت سراغ نوشتن از فيلم. ايثاري كه نولان نثار جزئيات كرده، حقا كه ستودني‌ست. البته ايراداتي كلي هم به فيلم وارد است مثل اينكه به نظرم مك‌كاناهي به درد به تصوير كشيدنِ يك مهندس فضانورد نمي‌خورد و بيشتر در هيئتِ همان كشاورز به چشم آشناست يا اينكه او چه فضانوردي‌ است كه لازم است ماهيت كرم‌چاله را (با مثالي در حد كودكان) برايش توضيح دهند، آن هم در دل يك سفر فضايي و نه محض رضاي خدا كمي قبل‌ترش! باز هم مثل آثار متأخرش، نولان چه در ظاهر و چه در باطن تا حدي كوبريك را به ياد مي‌آورد، به خصوص با آن نماهاي - مي‌شود گفت - معرف، با حركات آهسته‌ي دوربين.

صوفيا نصرالهي: سينما به معناي واقعي كلمه. روياي جاه‌طلبانه. در همه ابعاد فيلم بزرگي است چه از نظر فني و چه از نظر ايده و داستان. كريستوفر نولان شبيه كوبريكي است كه مي‌تواند تماشاگرش را سرگرم هم بكند. دفعه اول ديدن فيلم اصلا سعي نكنيد از موضوعات علمي‌اش سردربياوريد. فقط دل بدهيد به ماجراها و شخصيت‌ها. چه اهميتي دارد كه سياهچاله فضايي چيست و چه كار مي‌كند؟ مهم آن لحظه‌اي است كه مك‌كاناهي، كه زمان برايش در حد چند هفته گذشته، فيلمي از پسرش مي‌بيند كه بزرگ شده و ازدواج كرده و خبرها را به او مي‌رساند. انگار كه پدرش همين ديروز به سفر رفته باشد. آن بغض و اشك مك‌كاناهي را در آن لحظه از دست ندهيد. و موسيقي هانس زيمر كه غوغاست و مي‌ارزد به همه موسيقي متن‌هاي امسال بس كه ظريف است و به حال و هواي فيلم مي‌خورد. فيلم ايده‌هاي بزرگ. فيلم كارگرداني درخشان و بهترين فيلم نولان تا امروز. (نكته مثبت: كارگرداني، فيلمبرداري، بازي‌ها، موسيقي، ايده/نكته منفي: راستش اگر خيلي درگير ايده‌هاي نولان درباره بعد زمان و اين‌ها بشويم به نظرم در دست‌انداز نكات منفي فيلم مي‌افتيم. اما اگر به ديد يك اثر سينمايي نگاهش كنيم فيلم كاملي است.)

كاوه اسماعيلي: استدلاليون و گاف‌گيران به خط شوند . فيلم جديد نولان از راه رسيده. مثل هر كدام از فيلم‌هاي ديگرش خوراك خوبي براي‌شان مهيا مي‌كند. آنها او را كلاهبردار و سطحي و شارلاتان مي‌خوانند و او راه خودش را در تاريخ سينما و قلب تماشاگران باز مي‌كند. فيلم به فيلم جاه‌طلب‌تر مي‌شود و با ميان‌ستاره‌اي سقف‌هاي خودش را هم مي‌شكند. او اين شانس را دارد كه فانتزي‌هايش در ساحت بي‌‍مووي‌ها را در قامت يك بيگ پروداكشن طراحي كند و محدوديتهاي هر دو را با اين ايده، كمتر و اختيارش را بيشتر كند. پس نه تنها هراسي از اين ندارد كه ساينس فيكشن حراف و پر از جزئياتش حوصله‌سربر شود بلكه روي لذت بردن تماشاگر از اطلاعات علمي اين فيلم-نوول شرط مي‌بندد و براي اولين بار در كارنامه فيلمسازي‌اش آن‌را در بستر روابط عميق و عاطفي انساني قرار مي‌دهد. با تم روشن‌بينانه خيزش و عروج انسان از روي زمين و تمدني كه با نيروي دانش و اعجاز ايمان دوباره در آسمان مي‌سازد. براي حفظ مهمترين چيزي كه آنها را به هم متصل مي‌كند : عشق و خانواده. نبض معنوي موجود در فيلم بيش از بازي پراحساس مك‌كاناهي و سكوت حاصل از تماشاي خلوت آدم‌ها چه در زمين سوخته و چه در آسمان افروخته، مديون حضور شورانگيز موسيقي هانس زيمر در ميان‌ستاره‌اي است. جوري كه سال‌ها بعد مثل خيلي از فيلم‌هاي كلاسيك شده‌ي ديگر تاريخ سينما اين فيلم را با زمزمه موسيقي‌اش به خاطر خواهيم آورد.

پويان عسگري: مناقشه برانگيزترين فيلم سال 2014. مخاطبانش را به دو دسته شيفته و منزجر تقسيم كرد و كمتر كسي موضع انتقادي ميانه درباره فيلم داشت. مشكلات، همان گير و گرفت‌هاي معمول آثار نولان است. مهمترينش فيلمنامه فيلم. با يك مقدمه طولاني و خسته كننده و خرده داستان‌هاي (پوشه) بي‌اثر كه ارتباط و پيوند مناسبي با پيرنگ اصلي پيدا نمي‌كنند. به عبارت ديگر پوشه‌هايي كه بدون فرجام، به حال خود رها شده و تا پايان فيلم، باز باقي مي‌مانند. مشكل جدي ديگر فقدان يك خبيث تاثيرگذار است. در وضعيتي مشابه و البته لايت‌تر از شواليه تاريكي برمي‌خيزد، نبود يك نيروي شر ويرانگر و عالم‌گير سبب شده تا بحران و تخاصم مورد نظر فيلمساز شكل نگيرد. از طرف ديگر شكل فيلم ما را به اين جا مي‌رساند كه بزرگترين خبيث و نيروي شرارت‌بار قرار بوده مفهوم «زمان» باشد. جاهايي - سكانس مواجهه پدر با ويدئو‌هاي فرزندان بزرگ شده - موفق است و جاهايي - نمايش موازي زمان‌ها - ناموفق و ابتر و سطحي. متيو مك‌كاناهي انتخاب خوبي براي بازي در نقش يك خلبان «روئين‌تن/ هميشه جوان» است و در ميان تيپ‌هاي كم‌اثر و بي‌اثر فيلم بيشترين تاثير را روي تماشاگر مي‌گذارد. ميان‌ستاره‌اي فيلمي است كه اكثر خوره فيلم‌ها از تماشايش سرخورده و مايوس مي‌شوند و آن‌ها كه به تلنگري دريچه قلبشان را مي‌گشايند در درياچه احساسي فيلم غرق خواهند شد. اين احساساتي‌ترين فيلم نولان است و سهم اصلي را در بارور ساختن اين احساسات موسيقي جادويي هانس زيمر دارد. يكي از بهترين موسيقي اركسترال‌هاي چند سال اخير و بهترين موسيقي فيلمي كه زيمر تابحال ساخته است. ميان‌ستاره‌اي به اندازه اينسپشن سرگرم كننده نيست و همانند شواليه تاريكي وارد فرهنگ عامه نخواهد شد. اما برخلاف تمام فيلم‌هاي قبلي نولان به احساسات آدم‌هايش بها مي‌دهد. ديگر خبري از پسربچه‌هاي تين‌ايجر كه براي محبوب از دست رفته‌شان دل مي‌سوزانند، نيست. رابطه پدر-دختري ميان‌ستاره‌اي واقعي‌ترين و ملموس‌ترين درك نولان از احساسات آدميزادي است.

گروه نويسندگان 7فاز
نظرات
محمود قاسمي دوشنبه 24 فروردين 1394 اين نوشته ها و انتخاب هاي تحريريه خيلي خوب شده.يکي از يکي بهتر.با شوق مي خوانيم :)
6 1
پاسخ

مسعود دوشنبه 24 فروردين 1394 نظر من به نظر موافقين فيلم نزديک تره
13 0
پاسخ

پارسا دوشنبه 24 فروردين 1394 با اين جمله آقاي عسگري هم راي هستم: ميان‌ستاره‌اي فيلمي است كه اكثر خوره فيلم‌ها از تماشايش سرخورده و مايوس مي‌شوند و آن‌ها كه به تلنگري دريچه قلبشان را مي‌گشايند در درياچه احساسي فيلم غرق خواهند شد.
4 6
پاسخ

سامان دوشنبه 24 فروردين 1394 جايي كه كوبريك و اسپيلبرگ به هم مي‌رسند ...
16 1
پاسخ

ا.ن دوشنبه 24 فروردين 1394 يعني راضي‌ام ازت پويان...
يعني بلافاصله بعد از نظر کاوه زدي برجک مرجک همه رو ترکوندي...
دمت گرمه.
6 12
پاسخ

حسنا پرويزي دوشنبه 24 فروردين 1394 دلمون به نوشته هاتون خوشه ... مرسي
1 2
پاسخ

فرامرز دوشنبه 24 فروردين 1394 "امين نور" شوخي ميکردي ديگه؟!
24 5
پاسخ

علي دوشنبه 24 فروردين 1394 يادداشت خانم ميري اندازه خود فيلم شجاعت و اعتماد بنفس داشت
11 0
پاسخ

آقاي عامل دوشنبه 24 فروردين 1394 يادداشت امين نور، كليشه نمونه اي غرغروهاي ضد نولان كه ديگر فرقي ندارد براي كدام فيلم او نوشته شود. فحش ها، متلك ها و خوشمزگي ها كپي پيست مي شوند و هشدار مي دهند كه تماشاچيان نبايد فريب فيلمساز شارلاتان را بخورند. كه خب با توجه به استقبال همان تماشاگران از فيلمهاي نولان احمقانه جلوه مي كند.
19 3
پاسخ

حسين دوشنبه 24 فروردين 1394 چه خوشمون بياد چه نياد (که من حسابي خوشم مياد).
نولان يه پديده غير قابل انکار
25 1
پاسخ

مارسي دوشنبه 24 فروردين 1394 خوره فيلمها مي تونن برن به درك
12 5
پاسخ
شعيب سه شنبه 25 فروردين 1394 سينه فيل ها هم

فروردين دوشنبه 24 فروردين 1394 نوشته جناب سردبير مايوس كننده است و اثر جناب نور ماقبل نقد و اصلن نوشته. بله اين فيلمنامه اي نيست كه با كف استاندارد فيلم هاليوودي تعريف ميشود. چطور به آلتمن و تامس اندرسون كه مي رسد بازيگوشي و ساختارشكني است؟ خبيث تاثيرگذار؟ مگر تلقين خبيث تاثيرگذار دارد؟ مگر ايثار تاركوفسكي خبيث تاثيرگذار دارد؟ فرهنگ عامه سنج تان هم نياز به رگلاژ دارد كه شش ماه نگذشته حكم صادر مي كنيد آنهم بكلي غلط. از پرديس قلهك و دي وي دي فروش تا سايت و مجله و صدا و سيما با اسم نولان و فيلمهايش نان به رونق و روغن مي زنند تازه شما سرگرم كنندگي را هم قبول نداري. بعله موافقم قدر ديدن نگهبانان كهكشان سرگرم كننده نيست اما فيلم برگمان و كوبريك هم نيست. در دوره زمانه اي كه فيلم ها را همه جا مي شود ديد تماشاي فيلم نولان روي پرده تجربه ي متفاوتي است. فيلم نولان اختصاصن و به صورت ويژه سينمايي است. متر و ذره بين به دست بگرديد و با فرمول هاي حضرات بوردول و سبد فيلد فيلم را آناليز كنيد ولي اگر كسي را اطرافتان پيدا كرديد كه يك فيلم شصت دقيقه اي ساخته باشد ازش بپرسيد نظرش در مورد ميان ستارگان چيست.
16 6
پاسخ
سامان نجارپور سه شنبه 25 فروردين 1394 من هم از طرفداران فيلم هستم اما اين لحن شما رو نمي‌پسندم.هم جناب عسگري و هم آقاي نور از مطلع‌ترين و باسوادترين نويسنده‌هاي سينمايي‌ هستن که من تابحال ديدم.هم تلقين خبيث دارد و هم ايثار تارکوفسکي.هر فيلمي در جهان با هر شکل و معياري يک قطب خير دارد و يک قطب شر.کتاب‌هاي فيلمنامه نويسي رو مرور کنيد و فيلم‌هايي که ديدين به خاطر بيارين تا متوجه موضوع بشين.اينطوري شايد ياد گرفتين که با لحن طلبکار صحبت نکنين.بعيده البته.شما حتي اسم مستعارت هم مستعاره!!!
فروردين سه شنبه 25 فروردين 1394 كتاب فيلمنامه نويسي رو بريز دور بابا
سامان نجارپور سه شنبه 25 فروردين 1394 تو خوبي !!!
آراز دوشنبه 31 فروردين 1394 آقاي سجادپور صحبت از لحن اينجا مفهومي نداره وقتي يکي از نويسنده ها بدترين الفاظ رو استفاده مي کنه چه انتظاري از خواننده ها دوست عزيز

سهند سه شنبه 25 فروردين 1394 نوشته امين نور عالي بود.همون چيزي که بايد باشه.بذا يه کم ملت جوگير و نولان باز جلز و ولز بزنن.
6 23
پاسخ
آراز دوشنبه 31 فروردين 1394 شما انتظارت اينه که تو نقد به فيلم فحش بدن؟ خب پس نوشته امين نور دقيقا همون چيزي که شما مي خواين . فراستي طور

سامان سه شنبه 25 فروردين 1394 هيچوقت اين خطکشي هاي منتقدين رو نفهميدم.مگه مهمه چه کسي فيلمو ساخته؟ مگه جهان فيلم از همه چيز مهمتر نيست؟ مگه وقتي کوپر داره با دخترش حرف مي زنه و تو قلبت به درد مياد مهمه که اسم کي توي تيتراژه؟
کدام "تلنگر دريچه قلب مارو مي گشايد" وقتي در تمام طول فيلم موسيقي زيمر داره مارو غرق مي کنه پويان عزيز؟ مگه تمام حرف اين فيلم تلنگر غلبه احساس و عشق بر عقل و منطق نيست؟
چرا فکر مي کنيم دفاع از هرچيز رمانتيک و احساساتي سطح دانايي مارو پايين مياره؟
خب معلومه که با اين پيش فرض ها شما در دنياي فيلم غرق نشديد و ما معمولي ها غرق شديم و ساوند ترک فيلم شد موسيقي باليني مان ...
8 1
پاسخ
پزشک دربار بانو يانگوم، همسر شهيد مينجانگو چهارشنبه 26 فروردين 1394 دل درد، کمردرد، درد مفاصل، نفخ يا يبوست، رشد موهاي زائد، بالا رفتن رانندگي جنسي، زودرنجي و افسردگي و اضطراب داري؟!

نولانيسم سه شنبه 25 فروردين 1394 او فيلمساز مردم است
11 2
پاسخ

برجام پنجشنبه 27 فروردين 1394 نولان در فهرست صد نفر شخصيت تاثيرگذار سال. قابل توجه همه اونايي كه ميسوزن
7 1
پاسخ

توحيد جمعه 28 فروردين 1394 امين نور لايک
نولان مسعود دهنمکي آمريکاست که فقط ريشش رو تراشيده و بودجه هنگفتي هم داشته
دوستاني که به ميزان فروش اتکا ميکنن براي فيلم ديدنشون دنبال خطکش ديگه اي باشن
3 14
پاسخ
هيمن جمعه 28 فروردين 1394 اين چرت و پرتا چيه....؟؟؟؟ده نمکي کجا و نولان کجا....من که هيچ شباهتي بين زندگي اون دوتا نميبينم..... ميشه شما نمونه اي ديگه مثه اينسپشن به من معرفي کني؟؟؟؟ يا تو خود امين هستي و فقط اسم رو عوض کردي؟؟؟ :)
ارباب زمان شنبه 29 فروردين 1394 اشتباه نکن ، لقب ده نمکي هاليوود فقط و فقط شايسته مايکل بي ه.
توحيد يكشنبه 30 فروردين 1394 برادر هيمن بين زندگيشون نگفتم شباهت ببيني به الگوي فيلم سازي هردو دقت کن هردوشون بر ميدارن آنچه گيشه اي هست رو بر ميدارن تيکه پاره مي کنن و به خورد ملت ميدن توش هم کلي حرف هاي قلمبه سلمبه ميزنن حالا نولان دانشگاه رفته اونه .. خوب شد ؟ راضي شدي؟ دوما : نمونه براي اينسپشن ميخواي ؟ سريالاي علمي تخيلي دهه 40 رو ببين اگر راضي نشدي بهت لينک دانلود هم بدم تازه از اون مهم تر فيلم ماتريکس صد برابر قوي تر بود با موضوعي مشابه در خصوص تقليدي بودن بقيه آثار هم بايد گفت اينسامنيا که از يه نمونه نروژي فک مي کنم ساخته شده (الان دقيق خاطرم نيست ولي با يه سرچ مي تونيم پيدا کنيم) سري بتمن ها هم که از روز روشن تره فقط کلي حرفاي گنده گنده توش ميزنن به هم فقط هيث لجر يه لول کار رو آورد بالا اينسپشن هم خدمتتون عرض کردم اينتر استلار هم که از اديسه 2001 و يکي دو تا فيلم ديگه سوما : بنده کوچيک شما هم هستم ولي امين نور نيستم وقتي هم نظر ميدم آخرش نمي نويسم نولان پديده س والسلام. اين حرف از کسي بر مياد که خودشو عقل کل مي بينه من يه نفر آدم ساده بدون اطلاعات در مورد نقد فيلم هستم ولي چون به فيلم علاقه داشتم فيلم زياد ديدم چهارما : احتمالا پاسخ من رو نمي خوني جناب عالي :دي ولي اگر خوندي برات آرزوي موفقيت و پيروزي دارم
زا يكشنبه 30 فروردين 1394 نولان پديده است، دهنمكيه، حقه بازه، دزده، همه هست اما حالا كه مي بيني يه دنيا تو كف اين بابا و فيلماش هستن. تو هم آبو بريز هرجات كه ميسوزه
مبين سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 اول ميخواستم جوابت رو بدم آقاي توحيد،ولي بعد ديدم كسي كه چنين قياسي رو انجام داده كلا نبايد جوابش رو داد. موفق باشي دوست عزيز.

هيمن جمعه 28 فروردين 1394 آقا چقد بدم اين امين نور نقد ننويسه....؟؟؟؟جدي عرض ميکنم....
ايشون که نقد نمي نويسن بلکه دارن همه فيلم هارو له ميکنن ....
پز فراستي شدن برداشتن ايشون و کلا مخالفا....
نولان پديده س والسلام.
4 7
پاسخ

نولان ماس سينماس يكشنبه 30 فروردين 1394 كليپ مش آپ؛ واكنش احساسي ماتيو مك كانايي به تريلر جنگ ستارگان در اومده، سرچ بزن و ببين كه تويي ميگي اينترستلار كالت نيست
3 1
پاسخ

علي دوشنبه 31 فروردين 1394 آقاي "امين نور" دقيقا مثل فراستي نظر ميدن!
نقد هايشان آکنده از غرور، نفرت، عقده و کمي تلاش براي جلب توجه است. واقعا براي همچين طرز تفکري متاسفم.
3 2
پاسخ
آراز دوشنبه 31 فروردين 1394 آقا عين کامنتي که من مي خواستم بنويسم ، شباهت سبکش به فراستي خيلي زياده
آراز دوشنبه 31 فروردين 1394 آقاي امين نور اينکه نظرتون در مورد فيلم منفيه حق مسلم شماست . ولي اينکه فيلم به نظرت خسته کننده اومده با توجه به اينکه اين ايراد رو به بردمن هم گرفته بودي ، من پيشنهادم اينه که در انتخاب فيلم دقت بيشتري کني من براي شروع ترانسفورمرز ها رو پيشنهاد مي کنم . موفق باشيد .

مبين سه شنبه 8 ارديبهشت 1394 كلا خلاف جريان آب شنا كردن مد شده.انگار الان جناب نور مخالف 99% منتقدين و تماشاگران سينما در سرتاسر جهان حرف بزنه همه ميگن چه فرد شجاع و با دانشي هستش!!!
يعني هيچ چي حقيرانه تر از اين نيست كه آدم اداي شخصي مثل مسعود فراستي رو دربياره!
ولي اصلا مهم نيست.مهم اينه كه نولان شايد تنها كارگردان حال حاضر باشه كه هم فيلمنامه هاش اورجينالن،هم فروش ميليارد دلاري دارن،هم منتقد ها از فيلماش تعريف ميكنن.حالا منتقد هاش ميتونن جلز و ولز كنن!
آقاي نور هم برا سرگرم شدن ميتونن برن سري فوق العاده ي هري پاتر رو نگاه كنن.
3 0
پاسخ

ميرحسين يكشنبه 20 ارديبهشت 1394 حالا اين وسط منم اين رو بگم که «در ميان ستارگان» به نظر ترجمه بهتري براي اسم فيلم است.
0 0
پاسخ

جود چهارشنبه 6 خرداد 1394 آخ ندا. چه کردي.
1 0
پاسخ

پسر نوح شنبه 16 خرداد 1394 فيلم بين ستاره اي نولان
به شخصه سبک تخيلي علمي رو زياد پايه نيستم.... ولي از اونجايي که ارادت خاصي به حضرت نولان دارم از قبل در فيلمهاي چون ممنتو بي خوابي آل پاچينو و البته به ويژه حيثيت يا همون پرستيژ 2006 بازم البته عاشق بازيهاي کريستين بيل ( انگار با اين بازيگر رو هم ريخته در سري فيلمهاي بتمن ) هم هستم واجب شد بنا به سفارش يکي از دوستان دست پخت آخري شيخ نولان را بچشيم که امتياز خفني هم توي سايت آي ام دبي هم کسب کرده اساسي ..... فيلم بين ستاره اي يا همان چي (به انگليسي: interstellar
بعد از کلي فيلم ساختن در مورد موضوع ورود يا حمله بيگانگان فضايي يا بعبارتي آدمهاي فضايي به زمين ( سردمدارشون هم جناب استيوخان اسپيلبرگ ) کم کم نياز بود که از اين کليشه ها دست بردارن کارگردانها و فيلمهايي ساخته بشه که انسان خودش بره به موطن اين موجودات بنا بر کشف و دوستي و يا زندگي در جهانهاي ناشناخته البته اين فعل ها نياز داشت که فاعل ما علتهاي هيجان انگيز يا بحراني داشته باشد تا اين سفر به مزاج ببينندگان و مخاطب خوش بيايد که بيشتر محور اين سفرهاي حول و حوش نجات بشريت ناشي از بحرانهاي زيست محيطي و غذايي و .... بوده و علت ديگر پديده هاي آخر الزماني ،،،، که ميبينيم اينگونه فيلمها از اين کليت برخوردار هستن بهرحال اجاازه بدين بريم سر اصل مطلب و گزاف گويي دست بردارم
من فيلم نشانه هاي که مل گيبسون در فيلم ايفاي نقش داشت رو ديدم ...... احساسم بهم ميگه که فيلم آقاي نولان يه معکوسي از فيلم نشانه هاي ام نايت شايمالان است از شايمالان از فضا به زمين بودش ولي از نولان از زمين به فضا بعدشم در دو فيلم بهره بردن از عناصري چون خانواده هاي امروزي و نوعي مدرن با همان تعداد نفرات ثابت اعضاي خانواده....... ديگر اينکه وجود مزرعه ذرت در دو فيلم !!!!!!!!!!!!!!!................ و تاکيد بر موضوع تصادفي بودن همه رويدادهاي فيزيکي و غيرفيزيکي عالم ( انکار خدا) ( درفيلم بين ستاره اي هي تکرار ميکنه خانم بازيگر "آنان""آنان" "ديگران""ديگران" اين کرم چاله را واس ما رديف کردن و .... ) در دو فيلم البته در فيلم نشانه ها کمتر .............. البته نولان ميبايست جهت رفتن به فضا از مفاهيم فيزيک کوانتومي و علم و دانش فضا بهره ببرد لذا در اين فيلم از اين عناصر و مفاهيم و تعاريف حالا چقد پايه و ثبات علمي و راست و دروغکيش رو نميدونم ميتوان به وفور ديد
من حيث المجموع من الان نميتونم بگم فيلم خوبي بود يا نه ؟ بايد بيشتر دربارش فکر بکنم و تا اينجا هم مغز عليل من ياري کرد و تونستم دو خطي بنگارم واقعيتش فيلم نشانه ها بيشتر بهم چسبيد تا اين فيلم ............. عده اي ميگن فيلم جاذبه گرانش فيلم بهتر از فيلم نولان اونم در دستور کار هست
نقد فيلم به روايت مخاطبين سايت تابناک ..... کامنت حسام هم جاي تامل دارد برا خودش?
http://www.tabnak.ir/fa/news/485479/%d9%81%db%8c%d9%84%d9%85-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d9%87%e2%80%8c%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d8%ab%d8%b1-%d8%aa%d8%ad%d8%b3%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d9%86%da%af%db%8c%d8%b2-%da%a9%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%88%d9%81%d8%b1-%d9%86%d9%88%d9%84%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d8%a8%d8%a8%db%8c%d9%86%db%8c%d8%af
-1 1
پاسخ

محمد يكشنبه 24 آبان 1394 به نظر من شباهت دادن نولان با کوبريک کار مسخره اي کوبريک شايد بزرگترين کارگردان تاريخ سينما ست که همه دوست دارند مثل او باشند اما سخت است فيلم حقيقتا من را نااميد کرد شايد همه خوره فيلم را نااميد کند فيلم مي خواهد 2001 باشد اما در حد اديسه نولان مي ماند و هرگز به 2001 زمان ما تبديل نمي شود البته که نکات ويژه از جمله موسيقي معرکه زيمر را دارد اما فيلم پايين تر از آنيست که بايد باشد.
0 0
پاسخ

نظر خود را بنویسید:
عضویت در خبرنامه 7فاز

برای اطلاع از مطالب جدید 7فاز ایمیل خود را وارد نمایید.


مطالب مرتبط











































































استفاده از تمامی مطالب 7فاز تنها با ذکر منبع و درج پیوند مجاز است.

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی وبسایت توسط گروه ماز