‌بایگانی ماهانه

بایگانی فیلم: 1394










گفتگو با رايان كوگلر، كارگردان و نويسنده، درباره فيلم «كريد» و ميراث «راكي»

در نوشتن فيلمنامه ريسك جالب كرديد چون شيوه آسان‌تر براي تعريف كردن قصه اين مي‌بود كه آدونيس بچه خياباني در فيلادلفيا باشد كه دست و پا مي‌زند تا براي خودش كسي بشود و در انتها مي‌فهمد كه پسر آپولو كريد است. اما شما اين از اين راه نرفتيد. او در واقع تحصيل كرده است و زندگي مرفهي دارد و انتخاب مي‌كند كه  دستكش به دست كند. چطور همدردي مخاطب را با او برانگيخته‌ايد بي‌آنكه كسي احساس كند او مزيت‌هاي خاصي داشته است؟
من فكر مي‌كنم شخصيت آدونيس ابدا از مزيت‌ خاصي برخوردار نيست در واقع او آدم پيچيده‌اي است، گذشته دشواري هم داشته، مي‌خواستيم تا آنجا كه مي‌شود آدم مشكل‌داري باشد. همه چيز در جامعه امروزي خاكستري است. از تكنولوژي گرفته تا فرهنگ، هيچ كدام از ما خالص و كامل يك چيز نيستيم. او هم آشكار است كه كودكي و نوجواني دشوار و پيچيده‌اي داشته چون هميشه او زندگي به وفق مرادش نبوده.
08اسفند1394 0



گفتگوي پويان عسگري با محمد حسين مهدويان كارگردان فيلم «ايستاده در غبار»/ شبيه به آقاي لينكلن جوان

* به نظرم شما خلق و خوي جان فوردي داريد، مي‌دانيد چرا ؟ به علت اينكه هم نگاهي به گذشته داريد و فكر مي كنيد چيزي از اين دره رفته كه ديگر برنمي گردد و نكته ديگر اينكه شما عاشق طبيعت هستيد و از چيزهايي كه در طبيعت براي تان خوشايند است در فيلم استفاده مي‌كنيد. به نظرم «ايستاده در غبار» شبيه به فيلم «آقاي لينكن جوان» جان فورد است. 
ما چيزهايي كه از فورد مي دانيم بسيار عجيب است. براي مثال مي گويند فورد در يكي از صحنه هاي يكي از فيلم هايش از برنامه توليد عقب مانده بود به دليل اينكه قصد داشته صحنه دربيايد. او از رودخانه، كوه و درخت استفاده مي كند و به جايي مي رود كه پلان شناسايي است و آن جا يك حجمي از درخت وجود دارد، با خودش مي گويد اگر كاراكتر من از ميان اين درخت ها عبور كند چقدر صحنه قشنگي مي شود. به فورد گفتند تو 10 صفحه از برنامه عقب هستي و او 10 صفحه را پاره مي كند و دور مي ريزد. يعني چيزي كه من درست مي كنم به اندازه اي اهميت دارد كه 10 صفحه از داستان را به دور بريزم. 
01اسفند1394 1



استفاده از تمامی مطالب 7فاز تنها با ذکر منبع و درج پیوند مجاز است.

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی وبسایت توسط گروه ماز