‌بایگانی ماهانه

بایگانی فیلم: آذر 1394













20 فيلم برگزيده سال 2015 به انتخاب مجله امپاير/ از دنياي ژوراسيك و مكبث تا استيو جابز و مريخي و مكس ديوانه

1.مكس ديوانه: جاده خشم
بيش از سي سال از زماني كه مكس در يك بيابان رها شد مي‌گذرد و جرج ميلر كارگردان بار ديگر براي ثبت نشان خود در اين مجموعه بازگشته است؛ نتيجه كار او را تنها مي‌توان اعجاب‌انگيز دانست. بر روي كاغذ به نظر چيز زيادي نمي‌رسد، مكس (تام هاردي در عوض مل گيبسون) و فيوريوسا (شارليز ترون) از جايي فرار كرده و سپس دوباره به آن محل بازمي‌گردند. اما اين فضاي عجيب و غريب بيابان و خاصيت ماشيني پساآخرالزماني آن است كه جاده خشم را تبديل به يك تجربه سينمايي منحصر به فرد كرده.  چيز ديگري كه باورنكردني است بودجه 150 ميليون دلاري كمپاني برادران وارنر است كه به ديد ديوانه‌وار و شوريده جرج ميلر براي ساخت اين فيلم اختصاص داده شده. جاده خشم از دليجان جان فورد و فيلم‌هاي دلار سرجيو لئونه يادداشت‌برداري كرده و در عين حال بناي خود را مي‌سازد و به تداوم ديگر فيلم‌هاي مكس ديوانه و ماجراهاي آن‌ها توجهي ندارد
16آذر1394 6





















چرا عصر طلايي تلويزيون اينقدر تاريك است؟

دوران جديد در تلويزيون، براي بينندگان شخصيت‌هاي اصلي مردي را به نمايش گذاشت، كه جزو طبقه كارگر، گنگسترها، آتش‌نشانان و جمهوري‌خواهان بودند. اين ايده‌ها چگونه درون بافت فرهنگي/سياسي آمريكاي اواخر دهه 1990 جاي گرفتند؟ 
اگر نگاهي به موج اول سريال‌ها بيندازيد، آن‌ها زماني به وجود آمدند كه جناح راست دست بالا را در سياست‌هاي آمريكا داشت. ما در موقعيت مضطرب‌كننده‌اي در دنيا قرار داشتيم و مسئله‌ي قدرت آمريكايي و قدرت مردانه در پيش‌روي و اهم واجبات بود. اگر آن قهرمانان را بررسي كنيد، متوجه مي‌شويد كه آن‌ها نمي‌توانند جزو مخاطبين HBO باشند. آن‌ها، آن بيننده‌ي عموما ليبرال و معمولتان نبودند. شايد دارم بيش از حد تعميم مي‌بخشم، اما فكر مي‌كنم كه در زير_متن چيزي وجود داشت. چيزي كه مايه‌ي تسلاي خاطر بود: بازشناختن اين مسئله كه هيولاهاي در ميان ما مي‌توانستند انسان هم باشند. اين توني سوپرانو/ ديك چني شما است. 
16آذر1394 3










استفاده از تمامی مطالب 7فاز تنها با ذکر منبع و درج پیوند مجاز است.

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی وبسایت توسط گروه ماز