‌بایگانی ماهانه

بایگانی بررسی: مهر 1394






مقاله انتقادي نويسنده 7فاز درباره نسبت فرهنگي طبقه متوسط و حكومت؛ صدا و سيما، خانه سينما و برنامه هفت/ دعواي اصلي جاي ديگري است

آيا آقاي افخمي فكر مي كند سازمان صدا و سيما اجازه مي دهد برنامه اي جدي در زمينه سينما ساخته شود؟؟ سازماني كه امروزه به جرات مي توان گفت يكي از فاسد ترين و كثيف ترين ارگان هاي تاريخ اين سرزمين كهن است و با بودجه اي دهها هزار ميليارد توماني و انحصاري شگفت انگيز و با تمام قوا در تزريق هرچه بيشتر حماقت و بي سوادي و پخمگي و دروغ به جامعه گوي سبقت را از همگان ربوده است. آيا افخمي درباره سريالهاي رده الف ويژه حرف خواهد زد؟ آيا او كه از معدود ارادتمندان واقعي خميني و انقلاب تاريخ سازش محسوب مي شود درباره محمدرضا ورزي و ميلياردها ميليارد تومان پولي كه براي ساختن سريالهاي آشغالش از جيب ملت حرام ميكند ويژه برنامه خواهد ساخت؟ اصلا آيا او حاضر است از موسسه تنظيم آثار امام درباره سرنوشت "فرزند صبح" خودش بپرسد؟ 
19مهر1394 22





25 بلاك باستر برتر قرن بيست و يكم - بخش دوم

شواليه‌ي تاريكي - 2008
فروش: 1/004 ميليارد دلار
جايگاه فروش در قرن بيست و يكم: 17
در آغاز قرن بيست و يكم ديد عمومي به بتمن به لطف مجموعه‌هاي تلويزيوني دهه 60 و فيلم جوئل شوماخر، بيشتر شبيه يك‌جور چيز مصنوعيِ جيغ بود. با دومين فيلم بتمن كريستوفر نولان، آكادمي اسكار به معناي واقعي كلمه اين قانون نانوشته‌اش را كه هيچ فيلم ابرقهرماني تا بحال نامزد بهترين فيلم نشده بود تغيير داد. شايد "شواليه‌ي تاريكي" به آن خوبي كه رأي دهنده‌هاي IMDB و صفحات پيام آن مي‌گويند نباشد (يعني مثلن اينجور نيست كه انگار "پدرخوانده" و "همشهري كين" صاحب بچه‌اي شده باشند) اما هنوز هم دستاورد بزرگي‌ست. باز‌آفريني فريبنده‌‌ و دو ساعت و نيمه‌اي از ژانر ابرقهرماني كه نقبي به اخلاقيات واقعي و ابهامات آن مي‌زند، مسائل بزرگسالانه را بدون افتادن در خشونت و سر و صداي درجه‌بندي R نشان مي‌دهد و هيث لجر در نقش جوكر، يكي از نمادين‌ترين نقش‌آفريني‌هاي سينماي مدرن را در مركزش به نمايش مي‌گذارد. فيلم هنوز هم معياري براي قياس فيلم‌هاي ابرقهرماني‌ است.
11مهر1394 0
















25 بلاك باستر برتر قرن بيست و يكم - بخش اول

هري پاتر و يادگاران مرگ قسمت اول - 2010
فروش: 960 ميليون دلار
جايگاه فروش در قرن بيست و يكم: 22
مثل خيلي از فيلم‌هايي كه اينجا در ميان ليست ما تنها و افسرده افتاده‌اند، مشكل‌مان با يادگاران مرگ 1 هم مشابه هابيت‌هاست. عمل نيامدنِ اين فيلم نتيجه‌ي تلاش براي تبديل ماده‌ي خام كم به تعداد زيادي فيلم است. تنها باري كه مجموعه‌ي هري پاتر تسليم ايده‌ي تقسيمِ يك كتاب به دو فيلم شد (و كتاب هم طولاني‌ترين كتابِ مجموعه نبود) با اينكه ساير عوامل حاضر و آماده بودند - ديويد يتس در راه تبديل شدن به مورد اعتمادترين كارگردان مجموعه بود؛ بازيگرها در بهترين حالتشان بودند؛ جلوه‌هاي بصري به اندازه‌ي مضمون اثر دراماتيك بودند - اين قسمت با پاياني پادرهوا و بخشي بي‌جان به پايان مي‌رسد، جايي كه سه نوجوان جادوگر قصه مشغول خانه‌بازي در جنگل هستند. فيلم فقط پيش‌زمينه‌ايست براي فيلم بعدي - چقدر مأيوس‌كننده كه به اين تاكتيك بطرزي بسيار قابل پيش‌بيني به ديد حركتي پولساز نگاه مي‌شود.
10مهر1394 1





استفاده از تمامی مطالب 7فاز تنها با ذکر منبع و درج پیوند مجاز است.

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی وبسایت توسط گروه ماز