‌بایگانی ماهانه

بایگانی بررسی: تیر 1395

ريچارد لينكلتر از فيلم تازه‌اش «هر كي يك چيزي مي‌خواد» مي‌گويد

آيا فيلمسازي مستقل را به فيلمسازي همراه با يك استوديو ترجيح مي‌دهيد؟
در واقع اين چيزي است كه به فيلم بستگي دارد، به چيزهايي كه به آن نياز داريد و به ريشه‌هايي كه قصه در آن شكل مي‌گيرد. اين فيلم مي‌توانست كاملا به شيوه مستقل ساخته شود اما خب تهيه‌كننده‌اش پارامونت است. اصلا براي من مهم نيست كه چه كسي سرمايه‌گذاري مي‌كند. فقط به اين فكر مي‌كنم كه قصه به چه چيزهايي نياز دارد،‌ گستره اين نيازها تا كجاست و چطور بايد آن را زنده نگه داشت. ترجيح من هميشه اين است كه از دردسر و گرفتاري دور باشم. همين. ولي هر وقت بودجه فيلم بالا مي‌رود، انگار همه چيز دود مي‌شود و مي‌رود هوا. مهم نيست چه فيلم‌هايي ساخته‌ايد، استوديوها 30 ميليون دلار را دو دستي تقديم‌تان نمي‌كنند. فيلم ساختن درباره انسان‌ها، درباره آدم‌هاي واقعي كار سختي است. هميشه سخت بوده و چالش‌هاي خودش را داشته.
30تير1395 0























يادداشت طاها افشين درباره آلبوم «دوئل در آينه» رضا يزداني

اين كه ما بخواهيم يك ژانر از موسيقي غربي را وارد فرهنگ و جغرافياي خود كنيم به چيزي بيش از آشنايي با آن ژانر نياز دارد. در واقع موزيسين هايي نظير رضا يزداني بايد بر زبان ادبيات فارسي به بيش از يك فرد معمولي تسلط داشته باشند تا بتوانند بهترين تلفيق از زبان خودشان و موسيقي خاص راك را ارائه دهند. آنچه در ترانه هاي اين آلبوم به گوش مي رسد اغلب اشعار منظم و قافيه داري است كه آهنگ براي آنها ساخته شده. در نوع موسيقي بيانگر همه چيز در خدمت كلام است در حالي كه وقتي به اصل اين ژانر نگاه مي كنيم درمي يابيم كه اتفاقا كلام در خدمت موسيقي بوده است. به آثار بزرگان راك نظير پينك فلويد نگاه كنيد. كدام بُعد برجسته تر است؛ موسيقي يا كلام؟ و طبيعتا كه جواب قطعي، موسيقي است. اشعار بزرگان راك عمدتا ساده و بي وزن است و به فراخور موسيقي و سرضرب ها ممكن است وزنش تغيير كند اما رضا يزداني اصرار دارد كه هم آهنگش را بخواند و هم شعرش را موزون؛ بنابراين در اكثر قطعات ما با يك تلفيق بد از شعر و موسيقي روبه رو هستيم.
09تير1395 6









استفاده از تمامی مطالب 7فاز تنها با ذکر منبع و درج پیوند مجاز است.

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی وبسایت توسط گروه ماز