گفتگو‌

 

پل تامس اندرسون در گفتگو با رولينگ استون از «فساد ذاتي» مي‌گويد

فينيكس مانند سگي‌ست كه هربار توپ را پرتاب كني اون رو مي‌گيره. مي‌تواني آن را ته دره پرت كني يا در برف، يا درون اقيانوس؛ او توپ را پيدا مي‌كند و برمي‌گرداند. و بعد جلوي پات مي‌نشيند و كنار آتش گرم نگه‌ات مي‌دارد. بهترين سگي هست كه داشتم. (مكثي مي‌كند) اين چيزي كه الان گفتم را مي‌زنيد سرتيتر مصاحبه، نه؟ "واكين فينيكس بهترين سگي‌ست كه تابحال داشتم." (مي‌خندد)

12ارديبهشت1394 1

خون، مسكر، جنسيت، جادو: Game of Thrones چگونه نوشته مي‌شود/ برايان كاگمن تهيه‌كننده ما را به داخل اتاق نويسندگان سريال Game of Thrones مي‌برد

با وجود سنگيني وظايف و مسئوليت‌ها اما گروه نويسندگان چندان هم بزرگ نيست. همچنين چيزي چطور ممكن است؟
فكر مي‌كنم كه چنين چيزي تا به اينجا خوب جواب داده. مطمئن نيستم كه اين روش به درد سريال‌هاي ديگر هم بخورد. اما براي ما همه‌چيز مطابق ميل و متمركز پيش مي‌رود. ما همگي خودمان را دراختيار سريال قرار داده‌ايم، سريالي كه مراحل توليد آن روال معمول سريال‌سازي نيست، ما با دپارتمان‌هاي مختلف و همه بازيگران ارتباط بسيار نزديكي داريم. اما درست است، هيچ‌گاه بيشتر از چهار نويسنده در اتاق نويسندگان حضور نداشته است.

30فروردين1394 1

متيو وينر از فصل پاياني سريال Mad Men/ مدمن مي‌گويد

وينر درباره پايان سريال مي‌گويد: جان هم در همه چيز دخيل شده، لازم هست كه بداند او در تمام اين‌ها شريك من است. نمي‌دانم كه جايي گفته كه مي‌داند يا نه ولي بايد بداند. از همان ابتدا مي‌دانست كه همه چيز چه طور جلو خواهد رفت و من چه برنامه‌هايي داشتم و چه كارهايي مي‌خواستم بكنم.

13بهمن1393 1

12فروردين1396 1

14آذر1395 0

27ارديبهشت1395 0

18ارديبهشت1395 0

08اسفند1394 0

01اسفند1394 1

21دي1394 4

15دي1394 0

14دي1394 1

09دي1394 0

05دي1394 0

30آذر1394 2

24آذر1394 0

17آذر1394 1

01آذر1394 2

ملكه‌ي پيشين و پسين: گفتگوي امپاير با اميليا كلارك از مادر اژدها تا مادر جنبش مقاومت ضد ربات‌ها

كلارك از "حدود پنج سالگي" در بازيگري مصمم بوده، وقتي كه دوستش جسيكا را در رقابت براي بازي در نقش اصلي يك نمايش در مدرسه كنار زد. احساس بدجنسي داشت. ديالوگ‌هايش را، البته نه خيلي زياد، فراموش مي‌كرد. مي‌خندد و مي‌گويد "از اون موقع تا حالا مثل يك عوضي به نظر رسيدم، انگار كه بگم اين كاريه كه مي‌خواهم با زندگي‌م بكنم.

27ارديبهشت1394 2

دن گيلروي كارگردان Nightcrawler/ شب‌گرد از هشت سكانس مهم فيلمش مي‌گويد

صحنه قرار
ما فقط يك روز كامل براي اين صحنه قرار وقت داشتيم. بيشترين زمان را در طول فيلم براي اين صحنه گذاشتيم. در فيلمسازي چيزي هست به اسم "پول وقت مبادا" و وقتي مصرفش كنيد به آن "سوزاندن" مي‌گويند. ما بيشتر از هر روزي آن روز سوزانديم، چون مي‌خواستم به فيلمبرداري ادامه بدهيم. از بعد نوشتن، چيزي كه من درباره ساختار صحنه مي‌پسنديدم اين بود كه دو شخصيتي را كه فكر مي‌كرديم تا به اينجا مي‌شناختيم را بر مي‌داريم و در طول صحنه ظاهرشان را كاملا از هم مي‌دريم. نينا زني حرفه‌اي و قدرتمند و صاحب كنترل است و لو يك روي اعصابِ خلِ مبهم. در انتها مشخص مي‌شود كه نينا شخصيتي است به شدت آسيب پذير و لو يك هيولاي باهوش. خيلي خوشم مي‌آيد كه قدرت اينطور در اين صحنه جا به جا مي‌شود.

12ارديبهشت1394 1

بهروز صفاريان از محسن چاوشي، شادمهر عقيلي و موسيقي پاپ امروز ايران مي‌گويد

موفقترين خواننده‌اي كه تا به امروز با او همكاري داشته‌ام، شادمهر عقيلي است. شادمهر كارش را متفاوت آغاز كرد و همين تفاوت، مخاطبان بسياري برايش دست و پا كرد. او با يك آغاز خوب، كار خودش را انجام داد و در ادامه نياز به تغيير چنداني ندارد؛ زيرا مخاطب اين را از او نميخواهد. من مثل شادمهر و يا خواننده‌هاي مشابه او نيستم؛ من بايد تغيير كنم و همواره كار متفاوتي ارائه دهم.

11ارديبهشت1394 0

امانوئل لوبزكي از فيلمبرداري «بردمن» مي‌گويد

حتي مايك نيكولز پيش از مرگش قصد داشت ايناريتو را از ساخت «بردمن» منصرف كند، چراكه فكر مي‌كرد اين پروژه محكوم به شكست است.
«تصميم گرفتيم تقريبا در انتهاي فيلم يك كات محسوس بزنيم تا مطمئن باشيم كسي گمان نكند فيلم را صرفا به خاطر تك‌پلان بودن و به رخ كشيدن توان تكنيكي‌مان، تك‌پلان گرفته‌ايم. زماني كه در انتهاي فيلم شما فكر مي‌كنيد تامسن مرده، وارد رؤياي وي، يا نمي‌دانم... تخيلات، ياخاطرات او مي‌شويد. اين سكانس خيلي كات دارد. اما از جايي كه به بيمارستان برمي‌گرديم، و از درون متلاشي شدن زندگي ريگن را در آخرين ساعات حياتش مي‌بينيم دوباره فيلم تك‌پلان مي‌شود.

06ارديبهشت1394 1

بهروز افخمي از دلايل فروش پايين «روباه» و شباهت آن با فيلم‌هاي جرج روي هيل مي‌گويد/ شما فقط از پنج درصد مردم حرف مي‌زنيد

اين نكته شنگولي در «روباه» هم هست. همه شان به تناوب شنگول هستند . مخصوصا اين روحيه شنگولي با بالا رفتن سن بيشتر شده. كمتر خشمگين و عصبي مزاج هستم اين تغيير باعث شده «روباه» خيلي شبيه آدم هاي جرج روي هيل باشد ؛ آن ها آدم هايي هستند كه بنطر مي آيد خيلي اهميتي براي زندگي قائل نيستند و در عين حال شادمان هستند.

28فروردين1394 2

بازخواني گفتگوي قديمي پل تامس اندرسون با «سايت اند ساوند» در زمان نمايش «شب‌هاي بوگي»

فيلم‌هايي كه رو دور تند مي‌بينيد، همين فيلم‌هاي امروزه هستند. آثاري براي مصرف‌كنندگانند و سازندگان آن نيز به اين موضوع كه مصرف‌كننده در خانه‌اش دكمه عقب جلو را دارد آگاه است، به‌همين دليل هيچ توجهي به طرح داستاني ندارد. تماشاگرهاي امروزي تنها به دنبال بدن لخت هستند و اينكه چطور مي‌توان سريع‌تر به‌آن رسيد. براي همين است كه شب‌هاي بوگي دوران پرشكوه فيلم‌هاي بزرگسالان را نشان مي‌دهد، اين آثار را نمي‌توانستيد در خانه‌تان ببينيد، بايد براي ديدنش به سينما مي‌رفتيد.

20فروردين1394 2

سعيد آقاخاني از حضورش در خداحافظي طولاني، كارگرداني نخستين فيلمش و نسل طلايي ساعت خوش مي‌گويد

نكته جالب ماجرا اين جا بود كه خيلي اتفاقي در دوره‌اي سيمرغ گرفت كه قرار بود مهران مديري اجراي بخش اصلي مراسم اختتاميه را به عهده داشته باشد؛ كارگرداني كه اولين بار به واسطه او به دنياي بازيگري وارد شده بود. خودش مي‌گويد:« حس خوبي داشتم كه مهران را آنجا مي‌ديدم. مخصوصا اينكه رضا عطاران هم توي سالن بود و كلا فضاي خيلي دلچسبي برقرار بود. مطمئن بودم رضا به اندازه خودم يا حتي بيشتر خوشحال است و اين حس خيلي خوبي بهم مي‌داد.»

29بهمن1393 3

داستان گروه «آريان» ازآغاز تا پايان؛ در گفتگو با علي پهلوان

مشكلات آريان بعد از آلبوم دوم كم‌كم خودش را نشان داد. نتيجه محبوبيت زيادشان بود. اول مشكلات سر راه كنسرت‌هايشان و بعد هم اختلافاتي كه هر از چندگاهي با ترانه شرقي و تهيه‌كننده‌شان محسن رجب‌پور پيدا مي‌شد. اسم آريان و ترانه شرقي از هم جدا نبود. سه سال فاصله افتاد تا آلبوم سوم‌شان «تا بي‌نهايت...» را به بازار بدهند.

26اسفند1393 7

ديويد تامسون از كتاب جديدش، آينده سينما، راجر ايبرت و خيلي چيزهاي ديگر مي‌گويد

راجر ايبرت يكي از خوش‌اخلاق ترين، خوش برخوردترين و با سخاوت‌ترين ادم‌ها بود، او همچنين شايد اخرين منتقد فيلمي بود كه در هر طريقي كه به توده‌ي مردم قابل انتقال باشد، حضور داشت. به نظر من منتقد فوق‌العاده‌اي نبود زيرا در زمان شهرت‌اش آدم‌هاي زيادي را مي‌شناخت و ملاقات مي‌كرد. آن‌ها را دوست مي‌داشت و با سخاوت با آنان برخورد مي‌كرد. مطمئن نيستم كه منتقدين خوب بايد بتوانند با بقيه خوب باشند و در نظرشان دوست‌داشتني جلوه كنند.

13اسفند1393 1

گفتگو با كريستين بيل/ بيل: دوست دارم تنها مسئول كار خودم باشم

كارگردان‌ها به من مي‌گن كه بايد كارگرداني كنم چراكه سوالاتي كه تو ذهنم هست بيشتر شبيه به سوالاتيه كه اونا تو ذهنشون دارن تا اينكه بخواد شبيه به سوالات يه بازيگر باشه.. اينو خيلي‌ها به من گفتن. اما تفاوت زيادي بين اينكه در مقام بازيگر بايستي و پيشنهاد هم بدي تا اينكه كارگردان باشي وجود داره. فكر كنم كه مسئله‌ام با كارگرداني اين باشه كه من يك جورايي آدم تنها و انزواطلبي هستم. دوست دارم كه تنها مسئول كار خودم باشم.

15دي1393 6

گفتگو با برد ديوكس، درباره كتابش بازتاب‌ها: تاريخچه شفاهي تويين پيكس/ سفر شگفت‌انگيز

مي‌دانيد كه اين جاناتان سنگر بود كه در سال 1976 لينچ را به مل بروكس معرفي كرد؟ همين آشنايي به فيلم مرد فيل‌نما ختم شد. سنگر اپيزود 26 تويين پيكس را هم كارگرداني كرده. داستان او با ديويد جذاب و پر پيچ وخم است، اما جايش در اين كتاب نبود. ماجراي مشابهي هم درباره كرانتز هست. كرانتز بود كه لينچ را قانع كرد به دنياي تلويزيون قدم بگذارد، و به من گفت در اوايل توليد تويين پيكس هم (بدون ذكر در تيتراژ) به عنوان تهيه كننده حضور داشته. كرانتز مدير برنامه بازيگران تلويزيوني بود، اما خيلي از بازيگران تحت قراردادش راهي به اين سريال نيافتند. در ميانه كار از طرحي صحبت مي شد براي ساخت يك فيلم سينمايي از تويين پيكس كه پس از پايان فصل دوم و پيش از فصل سوم بر پرده اكران شود. قرار بود در اين فيلم آدري هورن (با بازي شريلين فن) سر از هاليوود درآورد، و در يك معماي جنايي پيچيده گير بيافتد. ديويد واقعا دلش مي‌خواست اين فيلم را بسازد. همه مي‌دانيم اين همان ايده‌اي است كه بعدها به مالهالند درايو تبديل شد، و كرانتز هم تهيه كننده آن بود.

22آذر1393 0

توضيحات ترنس وينتر درباره فصل نهايي بوردواك امپاير/ امپراطوري بوردواك

وينتر با توجه به ميزان بالاي كشت و كشتار بين شخصيت‌هاي اصلي مي‌گويد: درسي كه از سريال مي‌توان گرفت، بيشتر از جنايت تقاص پس نمي‌دهد، پيش‌بينيِ حقيقتِ زندگي‌اي چنين فرورفته در خشونت است. او مي‌گويد: از لحاظ تاريخي، اين آدم‌ها يا مُردن يا اينكه سر از زندان درآوردن. به ندرت از اين آدم‌ها كسي پيدا مي‌شه كه بدونه چه زماني خودش رو بكشه كنار.

08آذر1393 3

گفتگو با ديويد لينچ/ لينچ: دنيا همونطوره كه تو هستي

ديويد لينچ: گدار، فليني و برگمان قهرمان‌هاي من بوده‌اند. سانست بولوار، پنجره عقبي، هشت و نيم، تعطيلات آقاي اولو يا دايي جان ژاك تاتي، تمام آثار كوبريك، تمام آثار فليني، احتمالا تمام فيلم‌هاي برگمان. فيلم‌هاي بزرگ زيادي بود‌ه‌اند كه روي من تاثير گذاشته‌اند.

01آبان1393 6

ديويد گيلمور درباره پينك فلويد: اين باعث تاسف است اما همه چيز تمام شد

رولينگ استون: The Endless River اولين آلبوم گروه پس از آلبوم The Division Bell در سال 1994 است، آلبومي كه آخرين كار پينك‌ فلويد هم محسوب مي‌شود. ديويد گيلمور در مصاحبه اخيرش با شبكه بي‌بي‌سي 6 از پايان كار گروه خبر داده و در عين حال اظهار تاسف هم كرده: اين آلبوم جرياني ممتد از موسيقي‌اي است كه در نهايت در طي 55 دقيقه شمايلي كلي مي‌سازد.

04آبان1393 4

گفت‌وگو با مجيد فرهبد؛ كه براي خيلي از خوانندگان ايراني از جمله ياس و زانيار موزيك ويدئو ساخته است

7فاز: تقريبا يك دهه مي‌شود كه صنعت موزيك ويدئو سازي در ايران به وجود آمده و اتفاقا در سال‌هاي اخير پيشرفت چشمگيري هم داشته. مجيد فرهبد، يكي از كارگردانان شناخته شده اين حوزه است. با او درباره همه ماجراهايي كه مربوط به اين صنعت مي‌شود، گپ زده‌ايم. فرهبد نزديك به 6 سال است كه در ايران موزيك ويديو مي‌سازد و كارهايش آنقدر حرفه‌اي است كه شايد باور نكنيد يك ايراني با امكانات كم در همين‌جا آنها را ساخته. او تا به حال كليپ‌هاي زيادي را براي خواننده‌هاي معروفي مثل ياس، آرمين زارعي و زانيار خسروي كارگرداني كرده است. حرف‌هاي جالبش را درباره كليپ‌سازي در ايران بخوانيد.

26مهر1393 2

استفاده از تمامی مطالب 7فاز تنها با ذکر منبع و درج پیوند مجاز است.

طراحی، پیاده سازی و پشتیبانی وبسایت توسط گروه ماز